معاون وزیر حمل و نقل افغانستان: افغانستان اهداف سه جانبه ترانزیتی چابهار را دنبال می کند

 

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت : نشست سه جانبه اجرایی سازی موافقت نامه چابهار می تواند زمینه بهبود ترانزیت و حمل و نقل در منطقه را فراهم کند و امکان برنامه ریزی در این خصوص را میسر می سازد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امام محمد وریموج؛ معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در نشست شورای هماهنگی اجرایی سازی موافقتنامه سه جانبه ترانزیتی چابهار با اشاره به اینکه رشد اقتصادی زمینه ساز ایجاد اشتغال و توسعه پایدار است، افزود: بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، توسعه پایدار باعث ارتقای بهره وری همه جانبه در منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان به دنبال بهبود فعالیت های ترانزیتی و حمل و نقل ترکیبی است ، تاکید کرد: دولت افغانستان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی تلاش می کند تا موافتنامه چابهار در بهترین بر نامه ریزی و با همکاری همه کشور ها عملیاتی شود.

این مقام مسئول در حمل و نقل افغانستان با بیان اینکه همکاری های ترانزیتی و حمل و نقلی سه کشور هند ، ایران و افغانستان نیازمند سرمایه گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی است ، گفت : اولویت دولت افغانستان، بهبود ترانزیت و حمل و نقل از بندر چابهار با تمرکز بر کشور های منطقه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : نشست اول اجرایی سازی موافقت نامه چابهار به تدوین پروتکل های و آیین نامه های مورد نظر و با رضایت خاطر همه کشور ها به انجام برسد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.