مشاوران غول های حمل و نقل در حال مشاوره برای تصاحب بازارها دنیا

یکی از شرکت های بسیار مشهور در زمینه مشاوره و پیش بینی بازار 3PL یا همان Third-party که به فارسی به نام خدمات کامل انبارداری، توزیع و حمل برون سپاری شده یک شرکت گفته می شود، شرکت آرمسترانگ است که بزرگان صنعت حمل و نقل دنیا عضو آن هستند و از مشاوره های آن بهره می برند.
مشاوران غول های حمل و نقل در حال مشاوره برای تصاحب بازارها دنیا - پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه

شرکتهای کوچک و بزرگ در آمریکا و اروپا توسعه و سرمایه گذاری های خود را با مشاوره این شرکت انجام می دهند. این شرکت در آخرین اعلان خود عنوان کرده است که در سال 2017 برای پیش بینی بهتر و دقیق تر بازار و ارائه مشاوره و تحلیل بهتر بازار 190 کشور دنیا از جمله ایران را زیر ذره بین خود برده است.

مدیر پیشین این موسسه ریچارد آرمسترانگ که این بنیاد مطالعاتی را پایه گذاری کرده است، اعلان کرده است که کمیته پیش بینی بازار در سال 2017 تشکیل شده است. او افزوده است روند رشد بازار 3PL  در 190 کشور در بازه های زمانی در حال ثبت هستند و در برخی کشورها که نمی شد بطور مستقیم روند را کنترل کرد، سعی شده است از روی آمار نحوه وردات و صادرات کالاهای آنها، بازه های زمانی سفارش کالا به سایر کشورها که بیانگر توزیع مناسب می باشد و مشاوره شرکت های کوچکتر فعال در آن کشور با مشاوران خارجی و نمایندگان خارجی آنها، آمار را کسب کرد.

او افزوده است که روند رشد 3PL در سال 2016 بسیار عالی بوده است و شرکت های بزرگ برای حرکت سریعتر در این مسیرنیاز دارند که مسیر را روشنتر ببینند و البته میانبرها و موانع را نیز بتوانند دیده و ارزیابی کنند.

برپایه آخرین آمار سال 2016 درآمد  3PLجهانی به 802 میلیارد دلار رسید و در سال 2020 بنا بر تخمین ها بیش از 962 میلیارد دلار خواهد بود. آرمسترانگ، برای برآورد بازار جهانی 3PL بازار حمل و نقل را به 7 منطقه عمده متشکل از 190 کشور گسترش داده است و برای جمع بندی راحت تر مجموعه کشورهای یک منطقه بابت ضریب خطا در محاسبه 3PL درآمد و تدارکات صرف شده توسط کشورهای کلیدی و مناطق را بعنوان معیار در نظر دارد.

در منطقه خاورمیانه معیارها ایران و امارات هستند و در آسیای میانه ترکیه، ایران و روسیه معیار می باشند. در پیش گزارش آرمسترانگ، مزیت بازار ایران برای بزرگان حمل و نقل سوء مدیریت شدید، نبود شرکت هایی در حد بین المللی و ضعیف و سنتی، کمبود نقدینگی، کمبود نرم افزارهای به روز دنیا، که می تواند راه را برای ورود نرم بزرگان حمل و نقل و ایجاد روشهای مدرن 3PL در این بازار و تسلط شرکت های خارجی یا نمایندگانش سهل نماید. اما رکود و کندی حرکت اقتصاد ایران، ریسک بالای سرمایه گذاری در آن، کارکرد سنتی و قدیمی با بوروکراسی اداری سنگین، و عدم ارتباط بانک های ایران با خارج از ایران مشکلات پیش روی شرکت ها در ورود به بازار ایران می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.