مراسم افتتاح بندرحمد ، وزیر راه و شهرسازی به دوحه می رود

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ، امضای یادداشت تفاهم تسهیل حمل و نقل بین المللی و ترانزیت جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران، دولت قطر و جمهوری ترکیه از برنامه های وزیر راه و شهرسازی در این سفر است.
قرار است روز سه شنبه و پس از برگزاری مراسم افتتاح بندر حمد قطر و دیدار با مقام های این کشور، یادداشت تفاهم سه جانبه بین ایران ، قطر و ترکیه به امضا برسد.
هرچند که قطر بهره برداری غیر رسمی از این بندر را از چند ماه پیش آغاز کرده اما قرار است این بندر فردا به صورت رسمی توسط مسئولان قطری به بهره برداری برسد.
بهره برداری از این بندر که برای ساخت آن 7.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است می تواند مسیرهای جدیدی را برای قطر به سمت کشورهایی نظیر هند، عمان، ترکیه و پاکستان فراهم کند.
در ماه های گذشته قطر توانسته است بخش قابل توجهی از نیاز خود به کالاهای اساسی را از طریق همین بندر تامین کند و قطر همانند دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس در تلاش است تا با توسعه بندر حمد آن را به یک هاب بزرگ لجستیکی در منطقه تبدل کند.
به گزارش ایرنا ، بندر حمد قطر هم اکنون یکی از بزرگترین بنادر منطقه است و طبق برنامه تا سال 2020 با سه ترمینال بندری، ظرفیت آن به 7.5 میلیون کانتینر در سال برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.