مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد خبر داد: تخصیص زمین به تولیدکنندگان در بندر امیرآباد

 

سیاوش رضوانی، مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد در این همایش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و توسعه صادرات، گفت: به دنبال این دستورها سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری‌های جدی خود را در این زمینه آغاز کرد و این همایش حاصل چهار ماه تلاش برای نهایی شدن کارهاست. ما تلاش کردیم که در این همایش چالش‌ها را بررسی کرده و برای هر یک از آنها راهکارهایی ارائه دهیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا، رضوانی نقش بندر در افزایش کیفیت خدمات، بررسی قوانین و مقررات موجود، بررسی شرایط ارائه‌ی تسهیلات و بررسی وضعیت سیاسی کشورها و سرمایه‌ گذاری در بنادر ایران بخش اصلی برنامه‌های این همایش بین‌المللی را تشکیل می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد با بیان این‌که تنوع کالا در بنادر ایران اهمیت بسیار زیادی دارد، بیان کرد: علاقه کشورهای حاشیه خزر به کالاهای صادراتی ایران باعث شده شرایط برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر ایران فراهم شود و ما توانستیم در سه ماهه ابتدایی امسال آمار صادرات را از این بنادر به ۲۲۵ هزار تن برسانیم. بندر امیرآباد در سال گذشته ۵۰۰ هزار تن صادرات را به ثبت رسانده که امیدواریم این روند در سال جاری نیز تکرار شود.

رضوانی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای بندر امیرآباد تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما نهایی شدن مسیر ریلی در این بندر است که بخشی از کالا را به عرصه ریلی انتقال دهد که امیدواریم این روند در سال جاری به نتیجه نهایی برسد. در ادامه نیز قصد داریم تا با اعطای تسهیلات از جمله اعطای زمین به تولیدکنندگان در بندر امیرآباد به سمت توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی برویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.