مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد: ارائه مشوق به فعالان و ذینفعان بندری به شرط هوشمند سازی

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد ” هوشمندسازی بنادر ” موضوعی حساس و راهبردی برای بخش دریایی و بندری است که در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های تمام شده در فرآیند حمل و نقل دریایی و بالا بردن رقابت‌پذیری بنادر ایران می‌شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع «نقشه راه هوشمندسازی بنادر»، افزود: هدف سازمان بنادر از دنبال کردن  پروژه هوشمندسازی بنادر صرفا اطلاق بنادر کشور به یک بندر هوشمند نیست، بلکه بهره‌وری مناسب، رسیدن به نرم‌های جهانی، کاهش هزینه و رقابت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به بنادر هوشمند در افق تعیین شده نباید صرفا به منابع، نیروی انسانی و برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی اتکا کرد، تصریح کرد: از جامعه دریایی و بندری کشور می خواهم  تا با این موضوع هم راستا و هم صدا شوند و نظرها و پیشنهاد های خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کنند.

راستاد با تاکید بر اینکه مفهوم واقعی بندر هوشمند به درستی درک شود، گفت : برای این پروژه لازم است رویکرد کلان و جامع داشته باشیم. همچنین قرار است  کمیته راهبردی هوشمندسازی بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل شود.

 

ارائه مشوق به فعالان و ذینفعان بندری به شرط هوشمند سازی

در این نشست محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز «تبادل الکترونیکی اطلاعات» بین ذینفعان بندری را پارامتر مهم رقابت پذیری و هوشمند سازی بندر عنوان کرد و گفت: امروزه اکثر بنادر دنیا استراتژی تبادل اطلاعات بدون حضور مشتری را دنبال می کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با بیان اینکه بندر جبل علی امارات به دنبال ارائه خدمات بندری به صورت  صددرصد الکترونیکی است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از برگزاری اولین همایش بین المللی هوشمند سازی بنادر و با تشکیل شورای راهبردی هوشمند سازی بنادر، مقرر کرد تا کلیه فعالیت های مرتبط با تبادل الکترونیکی اطلاعات، منبطق با این دستورالعمل باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.