مدیر بندر ترکمن باشی ترکمنستان: آماده افزایش همکاری های دریایی و تزانزیتی با ایران هستیم

 

آناگورگی کاسایف، مدیر بندر ترکمن باشی ترکمنستان در همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر گفت: ارتباطات ترانزیتی مهمی میان ایران و ترکمنستان وجود دارد و ما علاقه مندیم تا همکاری های اقتصادی دریایی با ایران را گسترش دهیم.»

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، کاسایف در این همایش به دستور رئیس جمهور کشورش مبنی بر اولویت داشتن بحث ترانزیت کالا اشاره کرد و گفت:« در سال های اخیر پروژه های بزرگ و و زیرساختی فراوانی در حوزه حمل ونقل ریلی، دریایی، زمینی و جاده ای در کشور ترکمنستان به بهره برداری رسیده و همین مسئله باعث شده تا وضعیت ما به لحاظ تجارت و ترانزیت کالا بهبود یابد.»

مدیر بندر ترکمن باشی ترکمنستان در ادامه توسعه راه آهن شمال-جنوب را یکی از پروژه های مهم ملی ترکمنستان دانست و خاطرنشان کرد:« با راه اندازی این مسیر ریلی، امکان ترانزیت کالا از بنادر خلیج فارس به دریای خزر و اروپا ممکن می شود و در این امر سهولت بیشتری به وجود می آید.»

کاسایف در این همایش به توسعه زیرساخت های حمل ونقلی کشورش در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود:« ساخت بزرگراه ها با امکان تردد سرعت بالا، سفارش و بهره برداری از هفت نفتکش با ظرفیت 7 هزار تن، افتتاح ترمینال مسافربری که دارای 54 استاندارد جهانی است و همچنین توسعه خطوط ریلی و ساخت پل ها از جمله پیشرفت های ما در این حوزه به شمار می رود. در سال های اخیر چندین پروژه زیرساختی مهم از جمله در زمینه برنامه ریزی و ساخت پل هایی برای راه آهن و جاده ها بر روی آمودریا و ترکمن آباد و کرکیچی اجرا شد. این پروژه ها کمک شایانی به توسعه منطقه می کنند. »

این مسوول حمل ونقلی ترکمنستان پیوستن این کشور را به کنوانسیون بین المللی هماهنگی شرایط کنترل بارها در مرزها و گمرکات از جمله نقاط قوت بخش حمل ونقلی برشمرد و تصریح کرد:« بنادر ترکمنستان به عنوان دروازه تجارت می توانند نقش بسزایی در ترانزیت کالا از آسیا به اروپا داشته باشند. ما علاقه مندیم در زمینه های تجارت دریایی و ترانزیت کالا با همسایگان خود، به ویژه با ایران همکاری ها را ارتقا دهیم. این مساله باعث می شود تا مسیر حمل کالا از جنوب به سمت شمال و سپس به سمت غرب با سهولت بیشتری صورت بگیرد.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.