مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر عنوان کرد: آمادگی بندر حقانی برای میزبانی از مسافرهای زمستانی

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آماده‌سازی بندرشهید حقانی به عنوان بزرگ‌ترین و پرترددترین بندر مسافری کشور برای ماه‌های پایانی سال خبر داد.

به گزارش سی نیوز  و به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته برای بهبود خدمات‌رسانی به مسافران و ساکنان جزایر خلیج فارس (قشم، هرمز و لارک) جداسازی مسیر ورود و خروج  به داخل این بندر است.

وی در رابطه با این اقدام که به تازگی تفاهم‌های مربوط به آن با شهرداری انجام شده، افزود: تا پیش از این، استفاده از تنها یک مسیر یکسان برای ورود و خروج مسافر در بندر شهید حقانی از یک‌سو و همچنین تجمع خودروهای مسافربرشخصی در مقابل درب ورودی بندر، باعث ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به این پایانه مسافری دریایی می‌شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: این ازدحام و ترافیک در ایام نوروز که شاهد حضور خیل عظیم مسافران از سراسر کشور در هرمزگان می‌باشیم، بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: ایجاد ازدحام و ترافیک، مسیر دسترسی مسافران به خودروهای شخصی آنها در پارکینگ همجوار بندر را طولانی می‌کرد که طی سال‌های اخیر، حل این مشکل به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌های مردم و مراجعان مطرح بود.

محمدحسینی بیان داشت: جداسازی گذرگاه‌های ورودی و خروجی بندر شهید حقانی با هدف کاهش ترافیک و دسترسی آسان تر مردم به بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در پی تفاهم مشترک مسئولان اداره بندر با مقامات ارشد مدیریت شهری بندرعباس انجام شده است.

بندر شهید حقانی که در مرکز شهر بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده، بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران است که این روزها مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان در تکاپوی آماده‌سازی هر چه بهتر این بندر و رفع مشکلات و نواقص موجود آن دارند.

لازم به ذکر است، بندر شهید حقانی به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور با دارا بودن 11 پست اسکله و امکان پهلوگیری همزمان بیش از 20 شناور مسافری مدرن و پیشرفته، در مرکز شهر بندرعباس واقع شده است.

این بندر همه ساله پذیرای صدها هزار تن از هموطنان و ساحل نشینانی است که به جزایر زیبا و شگفت انگیز هرمز و قشم از طریق مسیرهای سه گانه دریایی تردد می کنند.

پیش از این به دلیل یکی بودن مسیر ورود و خروج به داخل این بندر، مسافران و ساحل نشینان شاهد ترافیک بسیار سنگین به ویژه در ماه های پایانی سال که هرمزگان حال و هوای بهار دارد، بودند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.