مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد: افزایش ۲,۶درصدی صادرات غیرنفتی در بندر شهید رجایی

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور ۲,۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور درباره عملکرد بندر شهید رجایی طی چهارماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: ۲۶ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۱۴ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این دوره زمانی، تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را ۱۷ میلیون و ۹۳۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۸ میلیون و ۳۳۷ هزار تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور با اشاره به افزایش ۲,۶درصدی صادرات غیرنفتی گفت: حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۱۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۴۲ تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و ۷۹۶هزار تن و کابوتاژ ۱۲ هزار و ۴۶۸ تن کالای غیرنفتی طی چهارماه اخیر خبر داد و گفت: طی دوره زمانی یاد شده، دو میلیون و ۵۹۱ هزار تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

وی آخرین آمار مربوط به عملیات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را نیز تشریح کرد و با اعلام خبر افزایش ۲,۵ درصدی صادرات اینگونه از محموله های تجاری، گفت: طی دوره چهار ماه نخست سال جاری، دو میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۱۶ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد.

عفیفی پور اظهار داشت: طی این مدت، ۱۵هزار و ۴۳۷ تن فرآورده نفتی، ترانزیت، پنج میلیون و ۲۲۹ هزار تن، کابوتاژ و ۳۸۲ هزار تن از اینگونه محموله ها نیز از طریق این بندر وارد شد که کاهش ۶۱درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یکهزار و ۳۲۸ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شدند که در مقایسه با سال گذشته این تعداد از تردد شناورها به بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۲,۴ درصدی است.

وی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، یک هزار و ۱۲۲ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن و ۲۰۶ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن بوده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.