مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اعطای تخفیفات تا ۹۰ درصد به سرمایه گذاران و صاحبان کالا در بندر چابهار

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با موثر خواندن فاز اول توسعه و تجهیز بندر چابهار از حیث جذب سرمایه گذاری ، خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا، گفت: در حال حاضر ۵۳ درصد کالا های ورودی به بندر چابهار از بنادر مبدا بارگیری می شود که نشان دهنده تاثیرات مثبت ناشی از ایجاد زیرساخت ها و روبناهای بندری است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با حضور در برنامه صبحگاهی ” روی خط خبر ” از جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار، در مدت زمان یک ساله پس از افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار خبر داد و با اشاره به ۶ هدف اصلی توسعه بندر چابهار ، افزود: افزایش سهم اقتصاد دریایی از طریق تزانزیت و ترانشیپ ؛ رعایت اصل پدافند غیر عامل با رویکرد پشتیبانی از بنادر جنوبی کشور ؛ کاهش هزینه کالاهای وارداتی به کشور ؛ امکان پذیرش کشتی های نسل جدید و تقویت و پیوند کشورها از طریق بندر چابهار ، ۶ هدف راهبردی توسعه تنها بندر اقیانوسی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان موقعیت بندر چابهار در خارج از محدودیت های خلیج فارس را یک مزیت برشمرد و افزود: امروزه برای کشورهای آسیای مرکزی ( CIS) دسترسی به دریا علی الخصوص از طریق چابهار بسیار حایز اهمیت است ؛ چرا که مسیر کوتاه تری را هم از لحاظ دریایی و از نظر زمینی برای این کشور ها فراهم می کند.

وی در خصوص جذابیت ها و مزیت های فعلی بندر چابهار ، توضیح داد: پس از توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی، بحث محوری در این بندر اعطای تخفیفات و تشویقات به صاحبان کالا و سرمایه گذاران بدری و همچنین خطوط کشتیرانی بوده است.

به گفته آقایی، هم اکنون بیشترین تخفیفات و مشوق ها در حوزه های انبارداری، توقف در اسکله ها ، حقوق و عوارض بندری ، THC و سایر موضوعات ارائه می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان تخفیفات ۶۰ تا ۹۰ درصدی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بندر چابهار ، از « حذف افزایش ۱۰ درصدی سالیانه اجاره ثابت » و « برداشتن تعهد بار و عدم تحمیل هزینه به سرمایه گذاران» خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از این گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به ارائه ۶۵ طرح سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی، اظهار داشت: سال گذشته از این تعداد، ۱۷ مورد به مرحله امضای قرارداد منجر شد.

وی پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار به امضا برسد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.