مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان: ۱۹۵ اسکله در خوزستان فعال هستند/۳۶ اسکله فاقد مجوز

اهواز – مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:  ۱۹۵ پست اسکله در خوزستان وجود دارد که ۱۷۶ غیرنظامی و ۱۹ مورد نظامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعدالله عبداللهی پیش از ظهر امروز در در نشست کارگروه سواحل و بنادر خوزستان در خصوص تعداد اسکله های موجود در استان خوزستان اظهار کرد:۱۸.۲ کیلومتر طول اسکله ها در خوزستان است. همچنین ۱۹۵ پست اسکله در خوزستان وجود دارد که ۱۷۶ غیرنظامی و ۱۹ مورد نظامی هستند.

وی افزود: تمرکز ما روزی اسکله های غیرنظامی است که از ۱۷۶ مورد، ۱۴۰ پست فعال و ۳۶ پست غیرفعال و عمدتا فاقد مجوز هستند که یا از ابتدا نداشتند یا اقدامات لازم برای تمدید مجوز صورت نگرفته است. از بین ۱۴۰ پست فعال، ۱۳۱ پست فعال دارای مجوز هستند و ۹ پست بدون مجوز داریم.

عبداللهی با اشاره به اینکه حوزه تمرکز اسکله ها در حوزه رودخانه های کارون و اروند است، گفت: بخشی از آنها نیز در حوزه ماهشهر و بندرامام فعال است. ضمن اینکه اسکله های چهارگانه شرکت نفت در ساحل اروند در محدوده آبادان داریم، اسکله آبفا در ساحل بهمنشیر و آبادان از جمله ۹ اسکله بدون مجوز هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: ۳۶ پست اسکله نیز باید تعیین تکلیف و امروز در مورد نحوه برخورد با آنها تصمیم گیری شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه این نشست، جلسه دوم کمیته ساماندهی بنادر است، گفت: بررسی راهکارهای اجرایی هیئت وزیران در خصوص سلامت اداری، مبارزه با فساد و مبادلات مرزی بنادر و بررسی وضعیت کارگاه های ساختار شناور از جمله دستورکارهای این جلسه است. برای مبارزه با این فسادها پیشنهاد شده که فهرست ادارای داری مجوز به هیئت وزیران اعلام شود، اسکله های فعال فاقد مجوز باید ظرف مدت ۶ ماه برای اخذ مجوز اقدام و در غیر این صورت فعالیت آنها غیرمجاز محسوب می شود.

وی توضیح داد: طبق دبیرخانه اداره کل بنادر و دریانوردی، این کمیته ساماندهی ۱۱ کارگروه دارد و جلسات مختلف را با استاندار برگزار می کند. همچنین احکام عضویت اعضای کارگروه ها و کمیته های زیرمجموعه را به صورت پیش نویس به آنها ارائه داده ایم.

عبداللهی خبر داد: با دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص پیشنهاد طرح ویژه ساماندهی اروند مشابه طرح ویژه مکران رایزنی شده است. همچنین راهکارهای اجرایی مصوبه هیئت وزیران در خصوص سازه های بدون مجوز در سواحل نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به ماهشهر، بندرامام، هندیجان، آبادان و خرمشهر و شادگان به عنوان شهرهای ساحلی خوزستان ادامه داد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در بنادر، دستگاه های مختلفی از طرف قانون مجوز دارند که برای ساخت احداث سازه ها مجوز لازم را صادر کنند که قانون به سازمان بنادر و دریانوردی ماموریت داده که در صورت ساخت و سازهای غیرقانونی اجرای ماده قانونی داشته و نسبت به قلع و قمع این سازه ها اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.