مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عنوان کرد: بندر امام خمینی(ره) در صدر ترانزیت فرآورده های نفتی کشور / تخلیه و بارگیری بیش از ۷ میلیون تن کالا

مجتمع بندری امام خمینی(ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۷ میلیون تن انواع کالا طی دو ماهه نخست سال جاری به رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافت.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۷ میلیون و ۶۸۲ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی حدود ۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی طی مدت یاد شده بیش از ۳ میلیون و  ۳۳هزار تن بوده که رشد ۱۵ درصدی به دست آمده است.

دریس بیان داشت: با ترانزیت بیش از ۳۷۹هزار تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی، میزان ترانزیت این محمولات به رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه حمل کالا با قطار از رشد ۱۴ درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: تناژ حمل کالا با واگن  به  ۵۵۵ هزار و ۱۱۵ تن رسیده است.

یادآور می شود؛ بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون و با وسعت معادل بر ۱۰۴۴ هکتار  در شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.