مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر: طرح هوشمندسازی بندر بوشهر عملیاتی می شود

 

به گزارش  سی نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیاوش ارجمندزاده ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر بر توسعه ارتباط موثر صنعت با دانشگاه تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری موثر دانشگاه خلیج فارس در بخش مطالعات و پژوهش، خواستار تعامل موثر و توسعه همکاری دانشگاه در بخش مطالعات کاربردی هوشمندسازی و گردشگری دریایی استان بوشهر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر در اجرایی شدن طرح هوشمندسازی بندر بوشهر اظهار داشت:  یکی از جنبه‌های اصلی و موثر در پروژه‌های توسعه هوشمندسازی در بنادر مطرح دنیا، حضور دانشگاه‌های معتبر آن مناطق است از این‌رو خوشبختانه با توجه به تعامل خوب انجام شده کارگروه هوشمندسازی دانشگاه به بندر معرفی شده است.

ارجمندزاده بیان کرد: در این زمینه بازدیدهایی برای آشنایی با فعالیت‌ها و زیرساخت‌های بنادر استان بوشهر برای اعضای کمیته دانشگاه خلیج فارس انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست دریایی تمرکز بیشتری نیاز است در هوشمندسازی بر این دو مقوله لحاظ شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از کارگروه یاد شده انتظار می‌رود که هم در تدوین پروژه‌های هوشمندسازی بنادر و هم در اجرای آن با اداره کل بنادر و دریانوردی استان تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

ارجمندزاده با تاکید بر تسریع اجرای پروژه‌های گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر بیان کرد: یک از مهمترین برنامه‌های این اداره کل توسعه مطالعات کاربردی در زمینه توسعه گردشگری دریایی است به همین منظور نیاز است کارگروهی متشکل از دانشگاه‌های استان و این اداره کل تشکیل می‌شود.

وی، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان بوشهر را از اهداف مهم تشکیل کارگروه گردشگری دریایی دانست و خاطر نشان کرد:  کارگروه یاد شده باید نسبت به تدوین طرح گردشگری دریایی استان اقدام کند که خوشبختانه با حمایت و مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی می‌توان در این زمینه اجرای پروژه‌های گردشگری دریایی را تسهیل و تسریع کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر هم ضمن اعلام آمادگی همه جانبه دانشگاه در انجام این مهم ، عنوان کرد: در تسریع مطالعات کاربردی و حرکت به سمت بندر هوشمند در هر زمینه آماده همکاری هستیم و افراد انتخاب شده در این کارگروه نیز از نیروهای توانمند، با انگیزه و علاقمند به این موضوع هستند تا پروژه‌هایی را در بندر بوشهر تعریف و ارایه کنند.

مصلح تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه خلیج فارس بوشهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر و با رویکرد مطالعات کاربردی، طرح‌های پژوهشی و عملیاتی در سطح استان بوشهر اجرایی کرده است.

وی بیان کرد: از این‌رو با توجه به نقش و اهمیت دریا در معیشت مردم استان بوشهر توجه و تمرکز بر روی مطالعات و پژوهش‌های دریا محور از وظایف اصلی دانشگاه خلیج فارس است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.