مدیرکل بنادر مازندران خبر داد:کاهش ۳۵ درصدی بیکاری با توسعه گردشگری دریایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به نقل از فارس، سیاوش رضوانی روز یک‌شنبه‌ در آیین گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مدیران و کارکنان بنادر مازندران در محل سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال آن است تا دانش آموزان و دانشجویان با این صنعت آشنا شوند که مطالب موردنیاز حتی در کتاب‌های درسی نیز گنجانده شد تا با تاریخ دریانوردی به ویژه دریانوردی ایران آشنا شوند.

     وی افزود: برنامه‌های مدون و علمی در قالب سند چشم‌انداز برای توسعه گردشگری آماده شد تا در آینده نزدیک در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد تا با آشنایی کامل درباره سواحل استان و مطابق با شرایط هر نقطه از سواحل مازندران نسبت به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کنند.

     مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران درباره رفع موانع آزادسازی سواحل و تعیین حدود ساخت‌و‌سازها در سواحل مازندران، تصریح کرد: برای اجرای حدنگاری و حریم نگاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها تفاهم‌نامه انجام شد و به معاونت عمرانی استانداری هم ارسال شد و تلاش ما بر اجرای مطلوب قوانین در حوزه حدنگاری است.

این مسؤول ادامه داد: آزادسازی سواحل یکی از دغدغه‌های سازمان بنادر است و پیشرفت خوبی در آزادسازی سواحل مازندران داریم و اجماع خیلی خوبی هم بین ۱۷ اداره کل که جزء کارگروه کمیته نیز هستند وجود دارد و هفته‌ای دو بار از نوار ساحلی شهرهای ساحلی استان بازدید می کنند.

رضوانی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی تا ۳۵ درصد بیکاری را کاهش می‌دهد، تأکید کرد: پیشرفت تکنولوژی سبب می‌شود تا در حوزه حفظ محیط‌زیست تلاش بیشتری صورت گیرد و از آنجایی که صنعت کشتی‌رانی پویا است بنابراین لازمه آن به روز بودن است تا با صنعت و تکنولوژی جدید دنیا هماهنگ باشند.

وی با ابراز امیدواری از گسترش برنامه‌های شیلات برای پرورش ماهی در قفس، ابراز کرد: مجوز این کار با همکاری محیط‌زیست صادر می‌شود و برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریا هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران اضافه کرد: برای پهلوگیری شناورهایی هم که از داخل قفس درون دریا ماهی می‌آورند هیچ‌گونه ممانعتی نداریم و حتی تقاضای ایجاد اسکله برای پرورش ماهی در قفس دارند که ما هم در حال انجام زیرساخت‌های آن هستیم.

رضوانی با بیان اینکه سازمان بنادر کشور به دنبال نوسازی شناورهای بنادر مازندران است و در فریدونکنار قطعاً یک شناور نیاز داریم، گفت: در بحث کشتی‌های نفتی هم قبل از رسیدن به اسکله توسط پلیس کنترل دریایی از آنها بازدید می‌شود و بعضاً حتی کشتی‌هایی هم متوقف می شوند و به بعضی‌ها هم تذکرات لازم داده می‌شود تا در سفرهای بعدی نواقصات را برطرف کنند.

در پایان با اهدای لوح سپاس از ۳۵ تن از دریانوردان نمونه استان مازندران قدردانی به عمل آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.