مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان خبر داد: رشد 42 درصدی پهلوگیری شناورهای بالای هزارتن در بندر چابهار

 

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان گفت: پهلوگیری شناورهای بالای هزارتن در اسکله‌های بندر چابهار 42 درصد رشد داشته است.

‌به گزارش سی نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادر سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی افزود: عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار امسال 150 درصد رشد پیدا کرده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در ادامه گفت: عملیات تخلیه و بارگیری و جابه جایی کانتینر فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

آقایی همچنین بیان کرد: تخلیه کالاهای نفتی نیز در بندر چابهار 192 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با تسریع در سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و ایجاد راههای مواصلاتی ریلی و جاده ای، بندر چابهار میتواند به عنوان مرکز بزرگ تحرک اقتصادی جهانی ایفای نقش کنند.

مدیرکل بنادر استان بیان کرد: کشورهای CIS‌، روسیه ،هند،افغانستان و عمان مطمنآبیشترین بهره برداری را از طرح توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار خواهند داشت زیرا ارتقاء ظرفیت این بندر می‌تواند به تقویت نقش و قدرت منطقه‌ای کشورها در تعاملات سیاسی و سهم خواهی از تجارت منطقه‌ای در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و توازن معادلات سیاسی و تجاری در منطقه با راهبرد برد- برد کمک نماید.

آقایی تصریح کرد: وجود صنایع پیشرفته کشور هند و ذخایر  نفتی، پتروشیمی و گاز ایران و همچنین معادن غنی کشور افغانستان، توسعه بندر گوادرپاکستان و از طرفی تولیدات کالاهای اساسی مازاد در کشورهای CIS و روسیه پتانسیل‌هایی است که از آن برای ارتقاء سهم تجارت دریایی و عمران و ابادانی کشورهای منطقه می‌توان بهره گیری کرد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: چابهار با تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله طرح‌های دردست اجرا شامل توسعه بندر شهید بهشتی، اتصال راه آهن، گازرسانی، جاده های ترانزیتی و فرودگاه بین المللی به یکی از قدرت‌های مهم تجارت و اقتصاد منطقه تبدیل می‌شود.

وی افزود: بندر چابهار از لحاظ ارزش افزوده، تخفیف‌ها، عوارض و انبارداری قابلیت‌های زیادی دارد که برای هر سرمایه‌گذاری سودآور است.

آقایی با بیان اینکه جمعیت پسکرانه‌ای کشورهای مشترک المنافع (‌CIS‌)، آسیای میانه و افغانستان که همجوار بندر چابهار هستند بیش از 400 میلیون نفر است، افزود: چابهار بهترین نقطه اتصال به آب های اقیانوسی برای کشورهای محصور در خشکی است.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.