مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر: سازمان بنادر در سوانح دریایی نقش راهبردی تحقیقات را دارد

 

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد که دستگاه‌های مربوطه تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به سانحه سانچی خواهند بود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر مرزبان با اشاره به اینکه در سانحه سانچی دستگاه‌هایی نظیر شرکت ملی نفت کش، سازمان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هماهنگی های مختلفی را با یکدیگر مدنظر قرار دادند، اظهار کرد: چه در بحث اعزام تیم کارشناسی، پیگیری سرنوشت اجساد مطهر شهدای خدمت سانحه سانچی، اعزام تکاورهای نیروی‌دریایی ارتش و چه سایر فعالیت‌های مربوط به حادثه همکاری قابل اشاره‌ای بین این سه دستگاه صورت گرفت.

سرنوشت سانچی نادر و خاص بود

وی ادامه داد: حادثه سانچی خارج از آب های کشور و به عنوان یک اتفاق نادر و خاص رخ داد. حوادث دریایی در دنیا به تعداد زیادی اتفاق می افتد و همه آن ها در سازمان بین المللی دریانوردی ثبت می شود اما حادثه رخداده برای نفت کش سانچی اتفاقی بود که به ندرت در دنیا اتفاق می افتد و همه پرسنل آن جان خود را از دست می دهند

تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به سانحه سانچی خواهیم بود

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی با اشاره به اینکه جان پرسنل، ساختمان نفت کش، محموله و مسائل زیست محیطی پیش آمده ناشی از انفجار محموله نفتی به عنوان مهمترین بخش های حادثه سانچی مطرح هستند، خاطرنشان کرد: ما تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به سانحه سانچی خواهیم بود، هرچند که وظیفه شرکت ملی نفت کش و سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه تعریف شده است

وظیفه سازمان بنادر در سوانح دریایی

وی ادامه داد: بر اساس قوانین بین المللی کشورهای ذینفع در حادثه مذکور بایددر جریان موضوع باشند که در مورد سانحه سانچی چهار کشور، ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما هستند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تیم عملیاتی و تحقیقاتی این سازمان در حادثه سانچی به خوبی عمل کرد، گفت: وظیفه اصلی سازمان بنادر و دریانوردی مشارکت فعالانه و نقش رهبری در انجام تحقیقات مربوط به سوانح دریایی به عنوان مرجع حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است.

پیگیری مسائل مربوط به سانچی اقدامی ملی است

مرزبان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از یک سو با مرجع دریایی چین و از سوی دیگر با شرکت ملی نفتکش مستقیما در ارتباط خواهد بود، هرچند که پیگیری مسائل مربوط به سانحه سانچی اقدامی ملی است که نیازمند رایزنی های دیپلماتیک در سطح بالای سیاسی بوده و وزارت امور خارجه و وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی پیگیر مسئله هستند. همچنین سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ فنی در کمیته چهارجانبه سانحه سانچی نقش برجسته خود را ایفا می‌کند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.