مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: جبران هزینه های تحریم از طریق ارتقای شاخص های زنجیره تامین

 

معاون وزیر راه و شهرسازی نقش بنادر در ” لجستیک و زنجیره تامین” را بسیار حساس و راهبردی برشمرد و جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان یکی از مهم ترین حلقه های زنجیره تامین بی بدیل دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد در نشست ماهانه شورای مدیران این سازمان با پرداختن به موضوع اهمیت مدیریت زنجیره تامین در اقتصاد و جایگاه آن در بنادر تجاری کشور ، گفت: در وضعیت کنونی، مقوله لجستیک و زنجیره تامین به قدری برای اقتصاد خرد و کلان کشور حیاتی است که به نظر می رسد  هیچ خط قرمزی برای آن نباید قائل شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد ساختار مناسب در بنادر جهت رفع مشکلات و کاستی های اجرای عملیات لجستیک و زنجیره تامین باشیم ، اظهار داشت : در زنجیره تامین به یک شبکه به هم پیوسته و یکپارچه نیاز داریم .

مهندس راستاد با نامناسب دانستن رتبه ایران در شاخص های لجستیکی دنیا ، تصریح کرد باید به فکر باشیم و با هر ابزار و ظرفیتی که در کشور موجود است ، وضعیت مدیریت زنجیره لجستیک را بهبود ببخشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هیچ نقیصه ای به لحاظ زیرساختی و روبنایی از جمله تجهیزاتی در بنادر ایران در مقایسه با بنادر منطقه وجود ندارد ، از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورای عالی ترابری خبر داد و گفت: مطابق این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول و متولی مراکز لجستیکیی بندری انتخاب شد و با توجه به اینکه  ۹۳ درصد تجارت کشور از از مبادی بندری عبور می کنند ، مهمترین مراکز لجستیکی کشور نیز؛ همین بنادر هستند.

راستاد جایگاه بنادر در عملیاتی سازی مدیریت زنجیره تامین  را ویژه و با اهمیت  توصیف کرد و خواستار رفع معضلات لجستیکی بنادر حتی از طریق اصلاح قوانین و مقرات شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه حمل و نقل چند وجهی در بنادر تجاری کشور را زمینه ارتقای شاخص های لجستیکی عنوان کرد و در خصوص اهمیت این دو مقوله در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و با محدود شدن مبادلات بانکی که منجر به افزایش هزینه ها می شود، باید به هر طریق دیگری هزینه ها را کاهش دهیم و افزایش هزینه ها در حوزه اقتصاد کلان را با راهبرد زنجیره حمل و نقل جبران کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.