مدیرعامل سازمان بنادر در گفت و گو با سی نیوز مطرح کرد؛ راهکارهای افزایش جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:بررسی راهکارهای افزایش جذب سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران و مدیران استان سیستان بلوچستان بررسی شد.

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت وگو با سی نیوز با بیان اینکه چندی پیش با حضور در بندر چابهار راهکار‌های افزایش میزان جذب کالا برای بنادر با حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و استاندار سیستان و بلوچستان بررسی شد و این دیدار‌ها و جلسات منجر به افزایش سهم ورود کالا از بندر چابهار به ویژه برای کالا‌های اساسی شد

راستاد به برگزاری جلسات با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: در این جلسات برای احداث روبنا‌ها و تجهیزات قرارداد‌هایی با بخش خصوصی امضا کردیم که بخشی از این قرارداد‌ها مربوط به انبار‌های سرپوشیده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در صورتی که موانعی بر سر راه اجرای این طرح‌ها از سوی سرمایه‌گذاران وجود دارد هم بررسی و برداشته می شود.

راستاد در جلسه بررسی پیشرفت طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری در بندر چابهار، اظهار کرد: با توجه به این که بعضی قراردادها به دلیل نوسانات ارز دچار مشکلاتی شده است، سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران حمایت می کند، سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر هستند.

وی با اشاره بر این که پروژه ها نباید معطل تسهیلات بماند، افزود: سازمان بنادر به طرح های سرمایه گذاری بندر چابهار از محل کمیته وجوه اداره شده تسهیلات پرداخت می کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اگر به طرح های سرمایه گذاری تسهیلات از محل وجوه اداره شده اعطا شود، نمی توان به آن یارانه ای تخصیص داد و طرح باید با اولویت تسریع پیدا می کند.

وی گفت: به متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه ساخت داخل در حوزه گردشگری دریایی و کشتی تفریحی در بندر چابهار به طور ویژه تسهیلات ارایه می شود.

راستاد از راه‌اندازی کارگاه تولید لنج در بندر کنارک هم اشاره کرد و گفت: این کارگاه هم‌اکنون با کیفیت و سرعت بسیار بالایی در حال فعالیت بوده و با راه‌اندازی این کارگاه ۳۵ اشتغال مستقیم ایجاد شده و از طریق این کارگاه تمامی بخش‌های تعمیراتی لنج هم در اطراف این بندر انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.