قرارداد اجاره پایانه های بندر چابهار با یک شرکت هندی امضا شد

شرکت ایندیا پورتس گلوبال هند موافقتنامه ای با شرکت آریا بندر ایران برای تجهیز و اداره دو پایانه بندر شهید بهشتی ایران در چابهار به منظور حمل و نقل کالا و سایر امور به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مارین لینک، شرکت ایندیا پورتس گلوبال هند موافقتنامه ای با شرکت آریا بندر ایران برای تجهیز و اداره دو پایانه بندر شهید بهشتی ایران در چابهار به منظور حمل و نقل کالا و سایر امور به امضا رساند.

دولت هند اعلام کرد: «بر اساس ماده 6 این قرارداد، باید تلاش شود تا عملیات تجاری در بندر شهید بهشتی چابهار در طی 18 ماه از زمان تاریخ فعال شدن قرارداد یا 4 ماه از تاریخی که اجاره دهنده پایانه  ها و زیرساخت ها را بر اساس مفاد قرارداد تحویل داد، آغاز شود.»

شرکت ایندیا پورتس گلوبال هند یک شرکت با سرمایه گذاری مشترک میان بندر جواهر لعل نهرو و بندر کاندلای هند است. وزارت کشتیرانی هند در حال حاضر کار تجهیز و اداره ترمینال های کانتینری/چند منظوره بندر چابهار ایران را به شرکت ایندیا پورتس گلوبال واگذار کرده است.

دهلی نو متعهد شده تا 500 میلیون دلار در فاز نخست توسعه بندر چابهار سرمایه گذاری کند که شامل 150 میلیون دلار اعطای تسهیلات اعتباری به ایران از طریق اکسیم بانک هند است.

بندر چابهار که در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده، می تواند نقش مهمی در تسهیل دسترسی کالاهای هندی به کشورهای آسیای میانه و افغانستان داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.