بررسی تاثیرات قانون سوخت ۲۰۲۰ | صنعت حمل و نقل کانتینری به پیش می‌تازد

حمل کانتینری

گزارشات اخیر بیمکو نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی علی‌رغم هزینه‌های اقتصادی رعایت قانون سوخت ۲۰۲۰ نسبت به نصب دستگاه تصفیه‌کننده گاز خروجی اقدام کرده‌اند.

به گزارش سی‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری   Maritime Executive قانون سوخت سولفور کم در ژانویه سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان دریانوردی جهانی (IMO) ابلاغ شد و از همان زمان به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز صنعت دریانوردی جهان تبدیل شد.

تازه‌ترین گزارش بیمکو نشان می‌دهد صنعت حمل و نقل کانتینری بیش از بخش‌های دیگر کشتیرانی باری و تجاری مجهز به دستگاه تصفیه‌کننده گاز خروجی موتور کشتی (Scrubber)  شده است و در این زمینه از ناوگان تانکرهای نفت خام پیش افتاده است. بیمکو انجمنی است از صاحبان کشتی، شرکت‌های چارتری و کارگزاری و نمایندگان کشتیرانی. اطلاعات منتشر شده از سوی این نهاد مشخص کرده است در حال حاضر حجمی برابر ۳/۵ میلیون TEU کانتینر در جهان با بهره‌گیری از دستگاه تصفیه‌کننده مشغول حمل و نقل بار هستند. دستگاهی که اکسید گوگرد را از گاز خروجی کشتی جدا می‌کند تا با استانداردهای قانون سوخت ۲۰۲۰ مطابقت داشته باشد.

در آمار ارائه شده از سوی بیمکو تعداد دستگاه‌های نصب شده به تفکیک هریک از بخش‌های صنعت حمل و نقل آمده است. ۳۲ درصد شناورهای کانتینری مجهز هستند که ظرفیت ۸ میلیون TEU را بوجود آورده است. به همین ترتیب ۳۱ درصد تانکرهای نفت خام و ۲۵ درصد ظرفیت فله خشک یعنی ۲۲۶ میلیون DWT با قانون سوخت ۲۰۲۰ مطابقت دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.