فوناسبا گزارش می دهد؛ سقوط 6 واحدی شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری

 

سقوط شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری در هفته اخیر، همانند ماه گذشته ادامه داشت. در شاخص این هفته، بازار شاهد سقوط 6 واحدی اجاره بها بود، اگرچه میزان شاخص در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 32.7 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از گزارش فوناسبا، در میان کاهش شاخص اجازه بهای کشتی های کانتینری واحدهای 1100 TEU  از همه بیشتر شاهد سقوط بوده اند. چرا که تنها طی یک ماه گذشته شاخص آنها 9.3 درصد کاهش یافته است. همین مساله دار بازار به صورت تعداد کشتی های موجود و محدودیت تقاضا نمایان شده است.

واحدهای 1700 TEU  نیز کاهش 9 دهم درصدی را در هفته گذشته تجربه کردند. همچنین واحدهای 2500،2700 و 3500 TEU نیز با کاهش شاخص 1.3 و 1.8 درصدی مواجه شدند.

همچنین واحد 4500  TEU  نیز با کاهش 1.4 درصدی روبرو شد. اما برای این واحد تقاضاهای مناسبی از سوی بازار وجود داشت و قیمت ها تا حدود زیادی ثابت باقی ماند. به نظر می رسد اگر تقاضا همچنان به همین شکل وجود داشته باشد، شاخص بها در این واحد با افت شدید مواجه نشود. البته با توجه به اینکه ظرفیت اضافی در کشتی های سایز پست پانامکس به سمت واحد 4520 TEU  سرازیر شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.