فعالیت ۱۳۰هزار دریانورد ایرانی در کشتی های تجاری و مسافری؛ برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی و روز دریانورد ؛ ۲۷ مرداد در تهران

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شعار سال ۲۰۱۹ سازمان بین المللی دریانوردی( IMO) مبنی بر “توجه به نقش و توانمندی بانوان در صنعت دریایی و دریانوردی”، گفت: حدود ۱۳۰هزار دریانورد ایرانی در کشتی های تجاری و مسافری کشور فعال هستند که در سال های اخیر روند اشتغال به کار بانوان دریانورد در شناور های مسافری رو به افزایش بوده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در آستانه روز جهانی دریانوردی و در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: ظرفیت تربیت دریانورد با جذب داوطلبان در مرکز علمی و دانشگاهی در کشور سالانه ۵۰۰ نفر است و به همین میزان نیز تقاضا از سوی شرکت‌های کشتیرانی در سال وجود دارد.

اسلامی با بیان « عرضه و تقاضا در حوزه اشتغال به کار دریایی یکدیگر را پوشش می دهند » تاکید کرد: به جز بیکاری فصلی و مقطعی در برخی شرکت های کشتیرانی، با چالش بیکاری دریانوردان ایرانی مواجه نسیتیم.

به گفته عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، از ۱۳۰ هزار دریانورد فعال ایرانی ، ۱۲۵ نفر دریانورد خانم دریانورد در ناوگان دریایی کشور مشغول به کار هستند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: درصد نیروی کار خارجی در ناوگان کشتیرانی ما بسیار کم است و از کل ۱۳۰ هزار نفر دریانورد، ۳۲۳ نفر نیروی کار خارجی هستند.

وی خاطر نشان کرد: مراسم روز جهانی دریانوردی و دریانوردان ، ۲۷ مرداد ماه جاری با حضور مدیران ارشد دریایی و دریاییان کشور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانودی با بیان اینکه شعار جامعه دریایی کشور برای مراسم امسال” توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت های شغلی برابر ” تعیین شده است، افزود: در مراسم جشن دریاییان ایران در سال جاری، ۷۰۰ نفر از فعالان ، مدیران و کارشناسان بخش های مختلف دریایی و دریانوردی کشور حضور دارند.

به گفته اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی، از ۷۰ دریانورد نمونه در حوزه های متنوع دریایی تجلیل می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان اش توضیح داد: روز جهانی دریانوردی طبق سنوات گذشته باید در هفته نخست مهرماه برگزار می‌شد، اما با توجه به اینکه این روز مصادف با ایام محرم می‌شود، بنا شد این مراسم  ۲۷ مردادماه برگزار شود.

اسلامی ادامه داد: با تصویب شورای مدیران ارشد دریایی و ابلاغی که به دبیرخانه می‌شود این تاریخ در تقویت ثبت و بر اساس همان زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شود، به همین خاطر با تصویب شورا روز جهانی دریانورد و دریانوردی با یکدیگر تلفیق و در ۲۷ مرداد انجام خواهد شد .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.