فروش 461 میلیارد تومان کالای قاچاق و متروکه؛ 997 میلیارد تومان کالا به صاحبان مسترد شد

 

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی بیان کرد: 461 میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول در قالب متروکه، قاچاق، قضایی، ضبطی و مخدر در شش ماه نخست سال فروخته شد.

به گزارش سی نیوز، سیدحسین میرمعینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد عملکرد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مورد فروش کالاهایی که به این سازمان واگذار می‌شود،‌ اظهارداشت: بر اساس آمارها تا تاریخ ۲ مهرماه ۹۸ بالغ بر ۷۷۳۹ ردیف کالا متروکه به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۶۵ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان برآورد شده در اختیار سازمان برای فروش بوده است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی افزود:‌ همچنین ارزش کالاهای قاچاق ۷۷۹ میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان است که در قالب در ۲۵۸ هزار و ۳۴۶ ردیف کالا در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آمارها بالغ بر ۴۴۷ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان کالای قضایی  با ۸۶۲۱ ردیف و نیز ۵۹۷ ردیف کالای ضبطی به ارزش یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان وجود دارد. در مجموع ۱۳۹۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان کالا اعم از متروکه، قاچاق، قضایی و ضبطی در این سازمان نگهداری می شود.

وی افزود: بعضی از انواع مخدرهای ضبط‌شده با اخذ مجوزهای خاص طبق درخواست شرکت‌های داروساز به آنها برای تولید دارو فروخته می‌شود.

معاون فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه کالای قاچاق فروخته شده در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۱ میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان بوده است،‌ بیان داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱.۸ درصد رشد دارد. همچنین ۱۵۴ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان کالای متروکه فروخته شد که نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۹۴.۹ درصد افزایش یافته است.

میرمعینی تصریح کرد:‌ جمع فروش اموال منقول و غیرمنقول در شش ماه نخست سال جاری ۴۶۱ میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر 3 میلیارد و 423 میلیون تومان کالا منهدم شده است، بیان داشت:‌ در این مدت 997 میلیارد و 361 میلیون تومان کالا به صاحبان آنها مسترد شد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.