فرماندارشادگان اعلام کرد کالاهای بندر شادگان در بازار این شهر عرضه میشود

سی نیوز- آبادان- سرپرست فرمانداری شادگان :کالاهای وارده به بندر شادگان برای رونق کسب و کار، در بازار این شهرستان تخلیه و عرضه می‌شود. سی نیوز- آبادان- سرپرست فرمانداری شادگان :کالاهای وارده به بندر شادگان برای رونق کسب و کار، در بازار این شهرستان تخلیه و عرضه می‌شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سرپرست فرمانداری شادگان امید صبری‌پور یکشنبه شب در نشست بررسی مشکل تخلیه کالا در بندر شادگان بر ضرورت رسیدگی و رفع مشکلات تجارو بازرگانان در این بندر تاکید کرد و افزود:کالاهای ملوانی بندر شادگان برای رونق بازار باید در بازار این شهرستان تخلیه و عرضه شود.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تجار بومی شهرستان برای توسعه بندر شادگان، اظهار داشت:به منظور بهره‌مندی مردم شادگان از کالاهای همراه ملوان، اداره صمت نسبت به فراهم کردن شرایط لازم برای عرضه کالای ملوانی به صورت ویژه در بازار شادگان اقدام خواهد کرد.
صبری‌پور گفت:به منظور ساماندهی شرکت‌های تخلیه و بارگیری مستقر در بندر تجاری شادگان راه‌اندازی و فعال نمودن دفاتر نمایندگی این شرکت‌ها در سطح شهرستان الزامی است.
سرپرست فرمانداری شادگان افزود: رونق کسب و کار و بازرگانی و به دنبال آن ایجاد فرصت‌های اشتغال از طریق تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر محلی از اهم اهدافی است که برای فعالیت مجدد بندر و بازارچه کالای همراه مسافر دنبال می‌ شود.
وی بیان کرد: مردم شادگان باید از شرایط و ظرفیت ایجاد شده در بندرتجاری این شهرستان بهره مند شده و استفاده کنند زیرا ماندگاری بندر به رونق و تردد شناورها در آن بستگی دارد.
بندرشادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری استان خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه‌ای افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است که در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی می باشد.
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنجهزار تن ، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن کالا در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.
شادگان در ۷۰ کیلومتری اهواز قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.