فایننشال تایمز گزارش می دهد؛ چرا سرمایه گذاری مرسک در کشتیرانی متمرکز شد

 

صنعت کشتیرانی، دنیا را غنی و پویا ساخته است. تجارت جهانی را ارزان تر و میلیون ها نفر را از فقر بیرون آورده است. اگر چه سرمایه گذاران در سال های اخیر چندان به این تجارت پررونق جهانی وارد نشده و از ظرفیت بسیار عظیم آن به اندازه کافی بهره مند نشده اند، با این حال،  تخمین زده می شود که طی 20 سال گذشته، 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این صنعت صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، نشریه فاینانشال تایمز به موضوع صنعت کشتیرانی پرداخته و در این رابطه نوشته است؛ با روند رو به رشد تجارت دریایی، تصمیم شرکت کشتیرانی مرسک (Maersk) در سال 2016 میلادی برای رها کردن سرمایه گذاری در بخش انرژی و تمرکز سرمایه های خود بر روی حمل ونقل کانتینری را می توان حرکتی شجاعانه تلقی کرد.

این تصمیم باعث شد تا مرسک، عنوان بزرگ ترین شرکت کشتیرانی دنیا را به خود اختصاص بدهد و سهم بزرگی از این تجارت جهانی را از آن خود کند. مرسک در سال گذشته نیز سهام رقیب کوچک تر خود یعنی هامبورگ سود (Hamburg Süd ) را به قیمت 4 میلیارد دلار خرید تا عنوان بزرگ ترین شرکت کانتینری جهان را به دست آورد.

این حرکت مسئولان شرکت مرسک یک جسارت بزرگ را در دل خود داشت. چرا که صنعت کشتیرانی در حال یک جهش بزرگ جهانی است. در چنین شرایطی موج جدید ادغام های شرکت های کشتیرانی باعث شده که سهم بازار 5 شرکت برتر از 45 درصد در سال 2014 میلادی به 64 درصد افزایش پیدا کند.

بر اساس تحلیل های اخیر بازار جهانی، میزان سفارشات برای کشتی های کانتینری تا 15 سال آینده تضمین شده است. این موضوع با توجه به رشد 3 درصدی سالیانه اقتصاد جهانی نشان می دهد که صنعت حمل ونقل کانتینری روند رو به رشد خود را در سال های آتی نیز تکرار خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.