عوامل ایجاد تعادل در بازار حمل و نقل کانتینری کدامند

 

8 سال از تعادل در مازاد ظرفیت در صنعت حمل و نقل کانتینری می گذرد و در صورت اجرایی شدن هفت عامل موثر قابل پیشگیری است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از گروه بین الملل مانا، مدیر SeaIntl با هدف ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا و مدیریت مازاد ظرفیت و پایان دادن به آن تا سال 2020 میلادی هفت اقدام موثر را برمی شمارد.

بر اساس این گزارش، مدیر SeaIntl با حضور در کنفرانس دریایی و لجستیکی آسیا (C) در هنگ کنگ گفت: علی رغم بهبود در بازار در سال جاری میلادی، بازار حمل و نقل کانتینری در سه ماه پایانی با چالش هایی روبه رو بوده و خواهد بود به گونه ای که امکان دارد بعضی خطوط سفرهای دریایی خود را لغو کنند. از این رو، هفت عامل موثر را برای بازگرداندن تعادل به بازار تا سال 2020 میلادی در بازار حمل و نقل کانتنیری معرفی می کند:

  1. فریز کامل سفارشات شناورهای مگا

سفارش شناورهای مگا با ظرفیت 22 هزار TEU و بالاتر از سوی کشتیرانی MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه در ماه های اخیر نشان می دهد که هنوز صنعت کشتیرانی نتوانسته مقابل مازاد ظرفیت را بگیرد.

  1. افزایش سطح بالای اوراق شناورها

صنعت کشتیرانی باید برای برقراری تعادل در بازار سطح اوراق شناورهای بالای 500 هزار TEU را سالانه افزایش دهد.

  1. تقاضای سفرهای رفت چهار تا شش درصد در مسیرهای اصلی تجاری
  2. عدم وجود جنگ قیمت در سهم بازار
  3. بستن خدمات آسیا-اروپا در تطابق با تحویل شناورها

تحویل شناورهای مگا در مسیرهای تجاری ظرفیت هر سرویس را تا سه برابر افزایش می دهد که واقعا نیازی به آن نیست و خود با تشکیل یک ائتلاف اصلی برابری می کند.

  1. عدم وجود اختلال بین تازه واردان در بازارهای جدید

خط کشتیرانی SM گفته است: 10 درصد سهام تجارت شمال غرب پاسفیک را در دست خواهد گرفت و این بدان معنی است که دیگر خطوط باید از این سهم کناره گیری کنند.

  1. عدم افزایش شدید در قیمت نفت یا اعمال قوانین جدید

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.