عفیفی پور در گفت وگو با سی نیوز خبر داد: افتتاح فاز ۳ بندر شهید رجایی تاپایان سال/ رشد ۳ درصدی میزان صادرات کالا از بندر شهید رجایی

 

مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: با ورد تجیهزات و امکانات لازم تا پایان سال فاز ۳ بندر شهید رجایی به بهره برداری می رسد.

الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار سی نیوز با بیان اینکه هم اکنون ضریب اشغال کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی بیش از ۹۰ درصد است گفت: در حال حاضر ضریب اشغال اسکله های غیر کانتنری در بندر شهید رجایی استان هرمزگان به بیش از ۹۵ درصد افزایش یافته است.

وی به بحث صادرات کالا در بندر شهید رجایی هم اشاره کرد و افزود: میزان صادرات کالا در بندر شهید رجایی نسبت به سال گذشته رشد چشم گیری داشته به طوری که در ۲ ماه گذشته شاهد  رشد ۳ درصدی در این بندر بودیم.

عفیفی پور تصریح کرد: در طی چند ماه گذشته میزان حجم تخلیه و بارگیری کالا رشد اساسی داشته و به محض رسیدن کالا نیروهای بندر شهید رجایی و همچنین تجهیزات آمادگی کامل را برای تخلیه کالاهای اساسی دارند و هماهنگی لازم  با گمرکات استان صورت گرفته برای جابه جایی کالاها به صورت ۲۴ ساعته آمادگی وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در ۳ ماه ابتدای امسال ۴۷۱ هزار تن  کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است گفت: عمده این کالاها ۱۲۳ هزار تن شکر، ۱۲۲ هزار تن روغن نباتی و حیوانی، ۸۸ هزار تن کود و سموم شیمیایی، ۴۹ هزار تن برنج و ۱۰ هزار تن کاغذ است.

عفیفی پور اظهار کرد: سال گذشته فاز ۲ بندر شهید رجایی با حضور مقامات مسئول به بهره برداری رسید و هم اکنون بخش عمده ای از اقدامات تخلیه و بارگیری در این فاز انجام می شود .

وی تاکید کرد:  تاپایان امسال با ورود تجهیزات و اساسی که وارد شده بود  فاز ۳ بندر شهید رجایی افتتاح می شود.

براساس این گزارش  پایانه‌های ریلی – کانتینری  بندر  شهید رجایی بالغ بر ۷۰۰هزار TEU(هر واحد تی.ای.یو معادل یک کانتینر بیست فوت) ظرفیت نگهداری کالا دارند و می توان کانتینرها را در شرایط ایمن به وسیله واگن به بندر وارد و از آن خارج کند.  از طرفی دیگر، در بندر شهید رجایی بالغ بر ۲۰۰۰ پلاک یخچالی وجود دارد که امکان پذیرش هر نوع کالای وارداتی و صادراتی که نیازمند خدمات سردخانه‌ای بسته به دمای استاندارد مورد نیاز برای نگهداری کالا باشد، وجود دارد.

بیش از ۵۰ پایانه و محوطه نگهداری کالا با راهبری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی  فعالیت می کنند و همه فعالان بخش دولتی و خصوصی امکانات و تسهیلات ویژه‌ای را در اخیتار دارند تا خدمات تخلیه کالا از کشتی، بارگیری محموله‌های صادراتی و خروج  کالاها از بندر در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، انجام شود.

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی به مرز ۱۲میلیون تن رسید

حدود ۱۲ میلیون تن انواع کالا و صعودی شدن حجم صادرات غیرنفتی طی دوماه نخست امسال جابه جا می شود که از این رقم، هفت میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۸۴ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۱۱ تن فرآورده های نفتی  است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.