عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛ توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار توسط آخوندی رقم خورد

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس با اعلام اینکه توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار گواه این است که برخورد آخوندي با موضوع توسعه و حمل و نقل، کارشناسی و از روی دانش است، گفت: معتقدم که برخی از مدیران ایشان به ویژه در استان‌ها از منظر دیدگاهی و کارکردی فاصله زیادی با وزیر دارند و این موجب ایجاد مشكل بر سر راه توسعه شده است.

به گزارش سی نیوز، احمدعلی کیخا عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی و هجمه‌ای که توسط برخي رسانه‌ها و افراد علیه وي در مجلس شورای اسلامی به راه افتاده است به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: در جلساتی که با آقای آخوندی داشته‌ام ایشان را وزیری با دانش، درک و شجاعت مناسب ارزیابی می‌کنم که در حوزه‌های راه و شهرسازی و حوزه‌های تخصصی مرتبط با مسئولیت خود کارشناسانه، دلسوزانه و البته بادانش برخورد کرده‌اند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی دیدگاه‌های کارشناسانه و موثری در موضوعات توسعه راه ها و به طور کلی شهرسازی و حمل و نقل دارند و شاهد این مدعا نیز توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه این اواخر بازدیدی از بندر شهیدبهشتی چابهار داشته است، تصریح کرد: بندرشهید بهشتی چابهار با تدبیر آخوندی توسعه یافته است و وزیر راه و شهرسازی از وزرایی است که درک بسیار روشن و مناسبی از موضوع توسعه و حمل و نقل دارند.

وی ادامه داد: این درک مناسب باعث شده است تا آخوندی امکانات وزارتخانه را برای توسعه حمل و نقل اختصاص دهد و شاهد بوده‌ایم که وزیر راه و شهرسازی به واسطه همین دیدگاه همه دستگاه‌های مرتبط را برای اینکار بسیج کرده است.

وی در نقد عملکرد وزارت راه و شهرسازی به عدم درك درست برخي از مديران نيسبت به دیدگاه‌های وزیر راه و شهرسازی اشاره و اعلام کرد: متاسفانه همیشه این مشکل وجود داشته است که دیدگاه‌ها و درخواست‌های مدیران ارشد و سیاستگذاران توسط برخی از مدیران ستادی و استانی که موظف به انجام درست سیاست‌ها هستند درک نمی‌شود و به همین دلیل این افراد که باید موانع جلوی سیاست‌های کلان را برطرف کنند و مجری سیاست‌ها باشند متاسفانه قادر به رفع موانع نیستند.

کیخا گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی از موارد مدیران استانی دیدگاه های متفاوتی از دیدگاه های مدیران ارشد خود و همچنین وزیر راه و شهرسازی دارند و همین اختلاف دیدگاه ها نیز مشکلاتی را برای برخی از استان ها به وجود آمرده  است.

این نماینده مجلس ادامه داد: هم‌اکنون به دلیل ضعف دیدگاه‌های برخی از مدیران دستگاه‌هاي مختلف در استان‌ها هنوز نتوانستیم از بندر شهید بهشتی چابهار استفاده مناسبی ببريم به همین دلیل نیز ما در مجلس پیگیر این موضوع از سوی وزارتخانه‌های مرتبط و سایر سازمان‌ها و نهادها هستیم تا بتوانیم بهره‌برداری مناسبی از بندر شهیدبهشتی چابهار با حجم بزرگ سرمایه‌گذاری که توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است انجام شود.

وی همچنین گفت: بنده درک می‌کنم که نابخردی در برخی از مدیران وجود دارد و نباید برخی از کم‌کاری‌ها و نابخردی‌ها را به حساب وزیر مربوطه بگذاریم اما متاسفانه این دیدگاه در همه همکاران بنده در مجلس وجود ندارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های وزیر راه و شهرسازی را قبول دارد، تصریح کرد: آقای آخوندی یکی از قوی‌ترین وزرای دولت است و باید تلاش کنیم تا وی در مسئولیت خود ابقا شود.

این نماینده مجلس همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: آقای آخوندی یکی از وزرای کاردان است و به مسئولیتی که به وی سپرده شده، اشراف کامل دارد. بنده به عنوان یک نیروی حامی هم ایشان و هم دولت که در مجلس خدمت می‌کنم معتقدم که برخی از مدیران ایشان به ویژه در استان‌ها از منظر دیدگاهی و کارکردی فاصله زیادی با وزیر دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.