عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛ بهره‌مندی از حمایت قانونی برنامه ششم توسعه از سرمایه‌گذاری در بنادر

 

شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در بنادر و سواحل کشور موجب تحرک بخشیدن به اقتصاد کلان کشور و ارائه خدمات بهتر به سایر کشور های محصور در خشکی می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد : بنادر تجاری کشور به عنوان مبادی ورودی و خروجی ، کارکرد فراملی دارند و می توانند بر اقتصاد ایران و سایر کشور های منطقه تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه همه جانبه بنادر به ویژه در جنوب کشور بر اساس اسناد بالا دستی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و محور شرق، گفت: اگر نتوانیم به هر دلیلی سرمایه گذاری در بنادر و سواحل کشور را تسریع کنیم ،  رقبای منطقه ای،  بازار را از دست ما خارج می کنند. سرمایه گذاری در بنادر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنادر ایران از منتهی الیه جنوب شرقی تا منتهی الیه جنوب غربی همه دارای مزیت اقتصادی برای سرمایه گذاری هستند، تاکید کرد: سرمایه گذاری  داخلی و خارجی در بنادر و سواحل کشور موجب تحرک بخشیدن به اقتصاد کلان کشور و  ارائه خدمات بهتر به سایر کشور های محصور در خشکی می‌شود.

وی حمل و نقل را مهم ترین موضوع در اقتصاد دانست و درباره حمایت از سرمایه گذاری در بنادر گفت: در برنامه ششم توسعه به صراحت از دولت و دستگاه های ذیربط خواسته شد تا نسبت به توسعه سواحل مکران اقدام کنند. همچنین در قانون احکام دائمی و بودجه سنواتی از سرمایه گذاری در بنادر حمایت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.