عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی: فعالیت سازمان بنادر در حوزه گردشگری دریایی قابل قبول است

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:مردم هنوز با مسافرت های دریایی آشنا نیستند با اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه به نحو مطلوبی ورود کرده است و خدمات قابل توجهی به سرمایه گذاران و مردم ارایه می دهد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر قاضی پور در گفت و گو با این پایگاه گفت: یکی از بخش های که می توان در حوزه گردشگری توسعه داد، مسافرت با شناورهای دریایی است ولی اکثر مردم تنها برای جابجایی سراغ شناورهای تفریحی می روند.در این میان ضروری است تا سازمان بنادر و دریانوردی جدی تر ورود کند و فرهنگ گردشگری دریایی را جا بی اندازد.

وی ادامه داد:وقتی مردم نسبت به این نوع گردشگری رغبت پیدا کنند، سرمایه گذاران به این سمت خواهند آمد و دیگر نیازی نیست سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه و تجهیز شناورها از منابع مالی خوداستفاده کند.بانک ها نیز باید در کنار سازمان بنادر قرار گیرند تا روند توسعه ای آن ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری دریایی تنها در روزهای پایانی سال مطرح می شود و در مواقع دیگر مورد توجه قرار نمی گیرد اظهار داشت:ایران موقعیت های خوبی در گردشگری دریایی دارد و خوشبختانه وضعیت شناورها قابل قبول است و در این مدت توسعه یافتگی و به روز شدن آن قابل رویت است.از اینرو باید شرایطی فراهم شود که مردم به این سمت سوق پیدا کنند.

وی تاکید کرد:شناورهای دریایی امنیت لازم را دارند و ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه باید در این حوزه به صورت جدی ورود کنیم.یکی از موضوعاتی که باید دنبال شود،جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای خرید کشتی های تفریحی است.این امر کمک می کند مردم با گردشگری دریایی بیشتر آشنا شوند.

قاضی پور اظهار داشت:کشورهای همسایه درآمدزایی بالایی از شناورهای گردشگری خود دارند لذا سازان بنادر و دریانوردی که اعتقاد به فعالیت بخش خصوصی دارد، می تواند در این حوزه به صورت جدی تر ورود کند و ضمن واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی ،مردم را با فرهنگ گردشگری دریایی آشنا کند.خوشبختانه اکنون شناورهای که به مردم خدمات می دهند توسط بخش خصوصی اداره می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.