طی سه ماهه نخست سال جاری محقق شد؛ شکوفایی رشد بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندرامام خمینی(ره)

 

در پی بارگیری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، رشد بارگیری این نوع کالا به ۶۳ درصد رسید.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:به دنبال استقبال روزافزون بازرگانان و صاحبان کالا برای صادرات کالاهای خود از مبدأ بندرامام خمینی(ره)، بارگیری گروه های کالایی مواد معدنی، غلات، شمش آهن، میلگرد، سیمان فله، کلینگر خاکستری و نگلات ویژه از رشدکم سابقه ای برخوردار بودند.

مدیری با اشاره به رویکرد دولت خدمتگزار برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت: گروه های کالایی مذکور طی ۸۲ فروند کشتی با بهره گیری از زیرساخت های مهیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری به کشورهای مقصد بارگیری و ارسال شدند.

 

وی همچنین اظهار داشت: اتصال این بندر به پسکرانه های وسیع در نیمه غربی کشور، مراکز صنعتی و جمعیتی از طریق بزرگراه و راه آهن سراسری موجب شده که بهره گیری از این بندر بزرگ تجاری برای صادرات کالا بیش از پیش مورد توجه صاحبان کالا و بازرگانان قرار بگیرد.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴هکتار وسعت، برخورداری از مزیت های اتصال به شبکه های جاده ای و راه آهن سراسری و پایانه های  اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می کند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.