ضرورت شناسایی بخش های آسیب‌پذیر حمل و نقل دریایی

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مجتمع بندری امام(ره) در زمینه اجرای اصول پدافند غیرعامل بر اساس مطالعات و شناسایی تهدیدات اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود داریوندی شوشتری در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، اظهارداشت: این مجتمع بندری در زمینه اجرای اصول پدافند غیرعامل بر اساس مطالعات و شناسایی تهدیدات و اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی نظیر جاده کمربندی و لایروبی آبراه خورموسی اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی بندر امام(ره) اجرای این پروژه‌ها را ثمره‌ مطالعات دامنه‌دار در حوزه پدافند غیر عامل در بنادر با هدف شناسایی، دفع تهدیدات و ارتقای مصونیت در برابر آنها دانست و اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در عمل به وظایف خود برای شناسایی تهدیدات آشکار و پنهانی که متوجه مراکز اقتصادی می‌شود، انجام مطالعات و شناسایی آنها را در دستور کار خود قرار داده و نتایج  را در قالب طرح های مختلف و الزامی به دستگاه های اجرایی کشور ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متناسب با تهدیدات متعددی که امنیت ملی کشور را تهدید می‌کند، ما نیز می‌باید از خود سرعت عمل لازم نشان دهیم.

داریوندی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل دریایی و نقش آن در اقتصاد ملی، برلزوم شناسایی آسیب‌پذیری‌ این حوزه و ارتقای مصونیت در برابر تهدیدات تأکید کرد و تهدیدات الکترونیکی، سایبری و شیمیایی را از جمله تهدیدات بارز در این حوزه برشمرد.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: از آنجا که تهدیدات الکترونیک و شیمیایی از جمله تهدیدات بارز به شمار می‌روند و هر دو از اهمیت بسیاری برخوردارند، قرارگاه‌های اختصاصی برای هر دو در نظر گرفته شده تا در این خصوص برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم پیش‌بینی و انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی و انجام مطالعات مرتبط و ابلاغ طرح‌های مطالعاتی پدافندی در بنادر که بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر پایلوت شناخته می‌شود، درصدد رفع تهدیدات به مراکز حیاتی و اقتصادی کشور هستیم تا بتوانند به خدمات خود ادامه بدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.