صرفه جویی در مصرف منابع آب با اجرای کنوانسیون آب توازن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از دو روز پیش اجرای کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها آغاز شده و از این پس شناورها ملزم به ایجاد تأسیسات آب شیرین کن در کشتی ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست دریایی و ورود این سازمان به این موضوع گفت: از دو روز پیش اجرای کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها آغاز شده و ترتیباتی پیش بینی شده که بخش دریایی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

وی اجرای این کنوانسیون را فرصتی برای کشتی های فعال و موجود در کشور دانست و اظهار داشت: شناورها چه نفت کش ها و چه کشتی های تجاری می بایست ظرف دو سال خود را به سیستم آب توازن مجهز کنند و حداقل در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از سواحل، آب توازن داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اجرای این کنوانسیون را در راستای حفظ منابع آب عنوان و تصریح کرد: کشتی هایی که از این پس ساخته می شوند ملزم به ایجاد تأسیسات آب توازن هستند و از این پس دیگر از بنادر آب شرب انبار نخواهند کرد بلکه با استفاده از این سیستم آب دریا را به آب شیرین و قابل نوشیدن تبدیل خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.