صادرات ال پی جی ایران 14 درصد افزایش یافت؛ 1.86 میلیون تن از ابتدای سال تاکنون

 

منابع کشتیرانی گفتند، صادرات ال پی جی ایران در ماه آوریل به حدود ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. این رقم تقریبا با رقم ۵۲۰ هزار تنی که ایران در ماه ژانویه صادر کرده بود و بیشترین میزان صادرات از زمان لغو تحریم ها محسوب می شد برابری می کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سایت میز نفت، میزان صادرات ال پی جی ایران در ماه آوریل تقریبا 14 درصد بیشتر از ماه مارس خواهد بود و کل صادرات ال پی جی ایران از ابتدای سال جاری را به 1.86 میلیون تن خواهد رساند.

به گفته منابع کشتیرانی و ارزیابی های موسسه پلاتس، بخش عمده ال پی جی صادراتی ایران در ماه آوریل به کشورهای چین، اندونزی، تایلند و احتمالا کنیا بوده است.

شرکت اورینتال انرژی چین، یک محموله شامل 34 هزار تن پروپان و 14 هزار تن بوتان از ایران خریداری کرده که قرار است روز 25 آوریل به کینژو برسد. این شرکت همچنین یک محموله شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان نیز از ایران خریداری کرده که هم اکنون در دریای عمان مستقر است و قرار است در روز 12 می به نینگبو برسد.

منابع کشتیرانی در خاورمیانه همچنین گفتند، شرکت کونلون چین نیز اخیرا قراردادهایی برای خرید ماهانه 3 محموله ال پی جی از ایران منعقد کرده است.

چین همچنین قصد دارد به تلافی اقدامات آمریکا علیه کالاهای چینی، تعرفه واردات پروپان از آمریکا را به 25 درصد افزایش دهد. به گفته تحلیلگران بازار، در صورت عملی شدن این افزایش تعرفه ای ممکن است شرکت های چینی به افزایش واردات ال پی جی از خاورمیانه و از جمله ایران روی بیاورند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.