شرکت کشتیرانی کاسکو اعلام کرد؛ کاهش 98 درصدی سود در نیمه اول سال جاری

 

شرکت کشتیرانی کاسکو هفته اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری میلادی، با کاهش سود 97.8 درصدی مواجه شده است. این اتفاق به خاطر افزایش هزینه ها و همچنین کاهش میزان کالای حمل ونقلی رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از سایت meditelegraph، شرکت کشتیرانی کاسکو که بزرگ ترین شرکت کشتیرانی چینی محسوب می شود و پس از خرید سهام شرکت کره ای تبدیل به سومین شرکت بزرگ کانتینری در جهان شد اعلام کرده که سود خالص از ماه ژانویه تا ژوئن چیزی حدود 40.8 میلیون یوان (6 میلیون دلار) بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت شدید مالی داشته است.

در حالی که صنعت حمل ونقل دریایی وارد یک رکود نسبتا طولانی شده بود، سال گذشته میلادی یک رشد محسوس در این بخش دیده و وارد بهره وری شد. با این حال، کاسکو اعلام کرده که تحویل کشتی های بزرگ باعث شده تا فشار به بخش های مختلف این صنعت وارد شود.

از سوی دیگر، نگرانی ها به خاطر افزایش جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث شده تا میزان مراودات تجاری میان دو کشور کاهش داشته باشد و این به معنای ضرر برای شرکت های کشتیرانی است. این شرایط حتی به خاطر امضای قوانین مبنی بر عدم تجارت میان دو کشور می تواند خطرناک تر از گذشته شود.

پیش از این نیز، شرکت آلمانی هاپاگ لوید، نسبت به شرایط کنونی صنعت کشتیرانی به واسطه افزایش خصومت میان چین و آمریکا هشدار داده بود. اما اگر شرایط میان دو کشور بهبود یابد اوضاع در صنعت حمل ونقل دریایی نیز بهتر خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.