شرکت کشتیرانی مرسک پیش بینی کرد: کاهش 25 درصدی حجم حمل ونقل کانتینری در سه ماه آتی

شرکت ای.پی.ام مرسک قصد دارد در سه ماهه جاری پیش رو، حجم حمل ونقل کانتینری خود را به میزان 25 درصد کاهش بدهد و حرکت برخی از کشتی هایش را لغو کند. این موضوع به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش حجم تجارت جهانی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، شرکت کشتیرانی مرسک در حال حاضر 17 درصد مجموع حمل ونقل دریایی کانتینری جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت با کاهش هزینه ها، کاهش مصرف سوخت و نرخ حمل ونقل بالاتر توانست در سه ماهه نخست سال میلادی شرایط بهتری داشته باشد.

سورن اسکو، مدیر اجرایی مرسک با بیان اینکه ایالات متحده و کشورهای اروپایی با احتیاط نسبت به بازگشایی کارخانه ها و شرکت ها و همچنین فعالیت های اقتصاد خود قدم برداشته اند، اظهار کرد: انتظار بهبودی چشمگیر تا پایان سال ندارد و پیش بینی می شود حجم کانتینرها در سه ماهه دوم 20 تا 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد.

اسکو افزود: تاثیرات گسترده ای در معاملات آسیا و اروپا و ایالات متحده آمریکا و اروپا ایجاد شده و بخش قابل توجهی از آن به حالت تعطیلی درآمده است. به همین جهت ما طی سه ماه آتی شاهد کاهش تقاضا برای حمل ونقل دریایی خواهیم بود.

مسئولان مرسک بر این باورند که حتی اگر واکسن و یا ویروس کرونا نیز توسط محققان کشف شود و به سرعت در جهان نیز انتشار یابد نمی تواند مانع مختل شدن بخش قابل توجهی از تجارت جهانی شود. برای همین چشم انداز آینده برای بازگشت به شرایط عادی تا حدودی نامشخص است.

سورن اسکو می گوید: اینکه فعالیت های اقتصادی از سر گرفته شود و مغازه ها و فروشگاه ها باز شوند تا اینکه مشتری ها وارد این فروشگاه ها شوند و خرید انجام بدهند دو مقوله کاملا جداست. تا زمانی که مشتریان احساس امنیت نکنند و شرایط زندگی به حالت عادی خودش برنگردد نمی توانیم بگوییم که شرایط اقتصادی مثل قبل از شیوع ویروس کرونا شده است.

شرکت کشتیرانی مرسک و دیگر شرکت های بزرگ حمل ونقل کانتینری جهان بسیاری از سفرهای دریایی خود در خطوط اصلی را تعلیق کرده اند تا با این راهکار، جلوی هزینه های اضافی را بگیرند و از دیگر سو، هزینه حمل کالا را بالا نگه دارند.

مرسک در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 90 سفر دریایی خود را لغو کرده و انتظار می رود در سه ماهه دوم نیز 140 سفر را به حالت تعلیق درآورد.

مسئولان مرسک می گویند: هدف از این برنامه آن است که تناسب خوبی بین عرضه و تقاضا به وجود بیاید. ما هزینه ها را کاهش می دهیم و تنها در خطوطی که شرایط مطلوب تری دارند با قدرت پیش می رویم.

مرسک با این کاهش هزینه ها در سه ماهه ابتدای سال جاری و سه ماهه پیش رو، قصد دارد درآمدهایش را افزایش بدهد. اما شرایط برای آینده چندان قابل پیش بینی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.