شاخص اجاره کشتی های کانتنیری در هفته 22 سال 2018 ؛ روند رشد شاخص ها ادامه دارد

 

جدیدترین شاخص اجاره کشتی های های کانتنیری در هفته بیست ودوم سال جاری میلادی اعلام شد. در گزارش جدید، همانند هفته های گذشته شاهد روند رو به رشد بود. به طوری که با رشد 8 دهم درصدی و با افزایش 8 امتیازی، شاخص به عدد 528 در مجموع رسید.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، همچون هفته های گذشته رشد شاخص ها در کشتی های بزرگ پانامکس واحد 4250 TEU  و 3500 TEU  در مدت اجاره 12 ماهه 1.8 درصد افزایش یافت.

اما در دیگر واحدها نیز این رشد مشاهده می شود. در واحد 2500 و  2700 TEU این رشد به ترتیب 1.1 و 1 درصد به ثبت رسید. این مسئله نشان می دهد که همچنان کاهش تناژ در بازار این واحدها وجود دارد و به مالکان اجازه می دهد که این رشد را همچنان ادامه بدهند.

البته ثبات قیمت ها و رشد نامحسوس بیشتر در واحدهای 1700 و 1100 TEU ایجاد شد. شاخص ها در مقایسه با ماه گذشته میلادی حدود 5 درصد افزایش داشته است. نکته جالب اینکه شاخص های کنونی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

این افزایش البته به دلیل خواسته مالکان کشتی و همین طور، افزایش قیمت بنزین تا حدودی طبیعی به نظر می رسد. در آینده نیز ثبات بازار برای حمل ونقل کانتینری پیش بینی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.