سیستم نوبت دهی آنلاین کامیون ها راه اندازی شد؛ هامبورگ اولین بندر تمام آنلاین بارگیری در آلمان

 

توسعه فناوری در صنعت حمل ونقل آلمان به واسطه راه اندازی سامانه های جدید به ارائه خدمات نوین منجر شده است. هامبورگ به عنوان یکی از فعال ترین بندرهای آلمان، حالا به سامانه نوبت دهی آنلاین کامیون ها مجهز شده است. این نخستین بندر آلمانی است که از این فناوری بهره مند می شود.

به گزارش سی نیوز و طبق گزارش «مجله حمل ونقل آمریکا»، سامانه نوبت گیری آنلاین به کامیون دارها این امکان را می دهد که ظرفیت حمل ونقل کامیون ها با ظرفیت ترمینال ها همخوانی داشته باشد. این مسئله کمک می کند تا مدت زمان انتظار برای رسیدن بار و همین طور، مرحله بارگیری در زمان مقرر و دقیق تری انجام شود. سامانه Slot-booking همچنین حجم ترافیک بار و کامیون ها را در بنادر به صورت آنلاین مدیریت می کند و از میزان منفی آن می کاهد. از سوی دیگر، این امکان را به مشتری ها می دهد که از زمان تحویل محموله خود اطلاع کاملی پیدا کنند.

هر کامیون یک ساعت فرصت دارد تا برای بارگیری محموله مورد نظر اعلام آمادگی کند، در غیر این صورت کامیون دیگری جایگزین آن خواهد شد. در این صورت، راننده ای که فرصت بارگیری را از دست داده باید یک بار دیگر آمادگی اش را برای دریافت بار اعلام  کند. سامانه بارگیری توسط کامیون ها در شیوه جدید با حداکثر انعطاف اجرا می شود و راننده ها می توانند پس از هماهنگی با ترمینال مشخص شده، درخواست بار جدید را لغو و یا به زمان دیگری موکول کنند.

از آنجا که تعداد کشتی های عظیم حتی می توانند در هر نوبت 20 هزار TEU کانتینر را حمل کنند، تجمیع این تعداد از کانتینر در هنگام تخلیه در بنادر می تواند مشکل ساز شود. اجرای سامانه آنلاین رزرو زمانی کامیون ها این امکان را به مدیران بنادر می دهد تا از تجمیع بیش از حد کانتینرها جلوگیری کنند.

در واقع، هدف اصلی این نرم افزار آنلاین این است که زمان انتظار برای کامیون ها کاهش یابد و به همین واسطه، فرایندهای استاندارد حمل ونقل در تمام پایانه های کانتینری ارتقا یابد. از  سوی دیگر ظرفیت ترمینال ها با استفاده بهینه از منابع و زیرساخت های موجود افزایش پیدا کند. این سامانه در بندر هامبورگ کمک کرده تا سیستم شلوغ گذشته، شفافیت بیشتری داشته باشد و برنامه ریزی برای تخلیه و بارگیری کانتینرها برای همه کسانی که در این بندر کار می کنند، آسان تر شود.

 

???????????

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.