سفیر نروژ در دیدار با فعالان اقتصادی مازندران مطرح کرد؛ شیلات، نفت وکشتیرانی، مهم‌ترین زمینه‌های همکاری ایران و نروژ

 

سفیرنروژ گفت: ما به نحوی‌که برای دو طرف درآمدزا باشد به دنبال بهبود روابط تجاری در چهار زمینه شیلات، نفت، کشتیرانی و انرژی‌های جایگزین هستیم.

به گزارش سی نیوز، لارس نوردرم در دیدار با مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در محل اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه بنده از شهریور سال‌جاری در ایران مشغول به‌کار شدم، اظهار کرد: من چهار سال پیش به‌عنوان توریست به ایران سفر کردم و به مازندران هم آمدم. در آن سفر موفق به صعود از کوه دماوند شدم و خیلی خوشحالم که دوباره به این استان آمدم.

وی افزود: ولی این‌بار هدفم، توریستی نیست، تجاری است که دو هدف مهم دارم که به گسترش تجارت بین دو کشور می‌انجامد.

سفیر نروژ اظهار کرد: اولین هدف این است که روابط اقتصادی را بهبود دهیم، به‌نحوی‌که برای دو طرف درآمدزا باشد.

نوردرم خاطرنشان کرد: دومین هدف نیز آن است که با توجه به حمایت نروژ از ایران در خصوص انعقاد قراردادهای هسته‌ای میان ایران و کشورهای جهان، تجار نروژی را به ایران بیاوریم و روابط تجاری خوبی نیز در این بخش با ایران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری‌های ایران و نروژ در چهار زمینه است، عنوان کرد: اولین همکاری در زمینه شیلات و آبزی‌پروری است که دیروز هم از یک مرکز پرورش خاویار در مازندران دیدار کردم. در حال حاضر، سالمون از نروژ  به ایران صادر می‌شود و می‌توانیم در آبزی‌پروری هم کمک کنیم.

سفیر نروژ با بیان اینکه ما تاکنون تجهیزات فراوانی در بخش آبزی‌پروری به بوشهر و بندرعباس فروختیم، اضافه کرد: بعد از جلسه‌ای که دیروز با پرورش ماهی خاویار داشتم، به تجار نروژ این نکته را انتقال می‌دهم که روابط خوبی در این بخش با ایران داشته باشند.

نوردرم با بیان اینکه دومین موضوع همکاری در زمینه نفت و گاز است، بیان کرد: در این خصوص، یک سری فعالیت‌ها با خلیج فارس داریم. در نوامبر هم یک قرارداد با ایران برای پیدا کردن ظرفیت‌های نفتی دریایی بسته شد.

وی ادامه داد: سومین زمینه همکاری در خصوص انرژی‌های جایگزین و تجدیدپذیر است که اخیرا هم یک شرکت نروژی با ایران در حال همکاری است و به دنبال گسترش این فعالیت‌ها هستیم.

سفیر نروژ کشتیرانی را یکی دیگر از موضوعات قابل توجه برای همکاری‌ برشمرد و اعلام کرد: چهارمین زمینه همکاری کشتیرانی است که به دنبال توسعه آن در دریای خزر و خلیج‌فارس هستیم که هم‌اکنون یک شرکت نروژی در حال فعالیت و همکاری با ایران است.

نوردرم در پایان ضمن اظهار تأسف و عرض تسلیت به ملت و دولت ایران برای سانحه غم‌انگیز سانچی، اذعان کرد: این موضوعات خلاصه‌ای از برنامه‌هایی بود که در ایران انجام دادم و خیلی خوشحال می‌شوم که با زمینه‌های بیشتری در ایران و مازندران آشنا شوم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.