سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرخبر داد: کمیته ویژه تسهیل صادرات استان بوشهر به قطر تشکیل شد/ سرمایه گذاری قطری ها برای احداث پایانه صادراتی موادمعدنی در بنادر کنگان و دیر

 

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای پیشبرد اهداف پیش بینی شده برای توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر کمیته ویژه تسهیل اداره کل بنادر و دریانوردی این استان تشکیل شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی در حاشیه بازدید سفیر ایران در قطر از تاسیسات بندری بوشهر در مجتمع بندری نگین، افزود: کمیته ویژه تسهیل صادرات استان بوشهر به قطر، متشکل از نمایندگان بخش های مختف است که بنابر ضرورت نشست هایی برگزار و مشکلات و موانع فراروی توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر بررسی می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات فراروی صادرکنندگان استان بوشهر به قطر در حوزه حمل و نقل دریایی است تصمیم به تشکیل کمیته یاد شده گرفته شد.

اسعدی بیان کرد: سفر چندی پیش هیات قطری به بندر بوشهر نیز دستاورد مهمی در این زمینه داشت که مهم ترین آن را می توان پیش بینی  برگزاری همایشی مشترک بین بوشهر و قطر با هدف توسعه روابط تجاری ایران و قطر نام برد.

وی یادآور شد: مقرر شده این همایش در قطر برگزار و شرایطی برای تجار بوشهری و قطری فراهم شود تا ظرفیت های خود را در حاشیه این همایش مطرح کنند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: عمده مشکلات  قطری ها که در جریان سفر آنها به بوشهر مشخص شد، نبود شناخت کافی  از محصولات صادراتی ایران و بویژه بوشهر به قطر است که باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف و زمینه توسعه  صادرات خود به کشور دوست و همسایه قطر را فراهم کنیم.

وی در ارتباط با فرصت های سرمایه گذاری بندر بوشهر نیز گفت:   مجتمع بندری نگین  ظرفیت های متنوعی برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد. در این راستا در سفر هیات قطری به بوشهر فرصت های مختلف سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین و سایر بنادر استان برای آنها تشریح شده است.

اسعدی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای احداث پایانه صادرات موادمعدنی در بنادر کنگان و دیر  به قطری ها پیشنهاد شده است، یادآور شد: مسافت اندک و کیفیت محصولات معدنی استان بوشهر از جمله عوامل مهم برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این استان  است.

طرح توسعه بندر بوشهر با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در  سال ۱۳۹۳ همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان آغاز شده است. در زمان حاضر احداث ترمینال کانتینری در ۱۵هکتار فاز نخست جزیره نگین با ۳۰۰ متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های ۵۰ هزار تنی از جمله طرح های در دست اجراست.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.