سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد: پیشرفت ۹۷ درصدی احداث اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین

 

عملیات اجرایی ساخت تاسیسات زیربنایی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین آغاز شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی؛ سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مراسم عملیات اجرایی ساخت تاسیسات زیربنایی پایانه کانتینری مجتمع بندری، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با تاسیاست زیربنایی مجتمع بندری نگین ۴ هزار میلیارد ریال تعهد دارد که احداث تاسیسات مجتمع بندری نگین شامل آب، برق و جاده دسترسی با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی افزود: بندر بوشهر؛ یکی از محورهای توسعه بازرگانی و تجارت این منطقه است که برای تحقق این مهم باید به طرح های جزیره نگین به طور ویژه توجه شود.

اسعدی یادآورشد: پروژه احداث اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث این اسکله کانتینری بخشی از تعهدات شرکت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان است که با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

محمد سعیدی کیا؛ رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این مراسم گفت: نخستین پایانه کانتینری جزیره نگین با کیفیت بسیار خوبی احداث شده و پسکرانه ۱۵ هکتاری آن نیز با هدف تجهیز به شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا واگذار شده است.

وی افزود: همکاری استانداری و اداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر در زمینه احداث طرح های توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین باعث شده اهداف توسعه ای محقق شود.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: احداث و توسعه راه دسترسی یکی از پیش زمینه های اصلی بهره برداری از مجتمع بندری نگین است. برای تحقق این مهم به زودی نشست تخصصی برگزار می شود.  با احداث راه دسترسی مناسب به مجتمع بندری نگین زمان آغاز فعالیت تخلیه و بارگیری در نخستین اسکله کانتینری این مجتمع مشخص می شود.

استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است که بندر بوشهر بزرگ ترین بندر تجاری این استان محسوب می شود. طرح توسعه بندر بوشهر با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سفر استانی سال ۱۳۹۳ رئیس جمهوری به این استان آغاز شده است. احداث ترمینال کانتینری به مساحت ۱۵هکتار فاز نخست جزیره نگین با ۳۰۰ متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های ۵۰ هزار تنی از جمله طرح های در دست اجرا در این مجتمع بندری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.