سرمایه گذاری 9 هزار میلیارد تومانی در حوزه بندری با مشارکت بخش خصوصی

 

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بخش خصوصی تاکنون در پسکرانه‌ها، روبناها و تجهیزات بندری 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش سایت سی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد راستاد در این رابطه افزود: همچنین سه هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این بخش در آستانه انعقاد نهایی است.

وی گفت : چارچوب مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در کشور وجود دارد و استان بوشهر نیز باتوجه به مزیت‌هایی که دارد می تواند بیشترین استفاده را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پس کرانه‌های بندری داشته باشد.

راستاد اظهار کرد : روند کلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور رشد 6 درصدی و در بحث کانتیری نیز بندر بوشهر و شهید رجایی به ترتیب رشد50 و 30درصدی را دارد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز تردد بدون محدودیت خطوط بین المللی درکشور، امکان تردد ناوگان تحت پرچم و مالکیت جمهوری اسلامی در پهنه آبها و بنادر بین المللی، آغاز فعالیت موسسه های رده بندی بدون محدودیت و فراهم شدن رونق تجارت دریایی از دستاوردهای برجام در بخش دریا و دریانوردی بوده است.

وی درباره بندر بوشهر نیز گفت: با توجه به همکاری استانداری انتظار می رود زیرساختهای بندری و توسعه حمل و نقل دریایی در این استان رونق گیرد.

راستاد گفت: ترمینال جدید بندر بوشهر در جزیره نگین است که انتظار می رود تا سه ماه آینده تکمیل و بهره برداری شود.

همزمان برای اینکه دسترسی دریایی بندر بوشهر بهبود یابد دو مرحله لایروبی شامل پای اسکله و مسیر دسترسی در پیش است و فرایند انتخاب پیمانکار را طی می کند.

راستاد گفت : مهم ترین فرصت برای بوشهر زمین های پس کرانه ای جزیره نگین است که باید از آنها بیشترین استفاده برای جذب فعالیت های دارای ارزش افزوده و مراکز توزیع را برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.