سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریالی در بندر امام خمینی(ره)؛ اشتغالزایی برای ۶۲۰ نفر با بهره برداری از 13 پروژه عمرانی

فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی از ۱۳ پروژه ​مختلف عمرانی و سرمایه گذاری با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد تمهیدات لازم برای توسعه پایدار فضای کسب و کار با ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره)بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان دومین بندر بزرگ تجاری کشور، دارای پتانسیل بسیار قابل توجه تجاری و اقتصادی در پسکرانه خود می باشد، گفت:  پروژه های توسعه ای و عمرانی با بهره گیری از اعتبارات دولتی و منابع غیردولتی با هدف ایجاد زیرساخت ها و روساخت های بندری و دریایی جدید متناسب با نیاز تجار و تولیدکنندگان در راستای خدمات رسانی بهتر، به مرحله  اجرا در می آید.

وی درباره پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری که فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز و باعث اشتغالزایی برای ۶۲۰ نفر می شود، تصریح کرد:ارزش ریالی پروژه ها ۴ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال است.بر این اساس یکی از پروژه ها مربوط به تأسیسات زیربنایی زون نفتی و احداث معابر تکمیلی است. این پروژه عمرانی با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال با هدف تسهیل در ترافیک و توسعه زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق، مخابرات، دیتا و فعالیت سرمایه گذاران ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت شغلی جدید در چارچوب طرح جامع توسعه مجتمع بندری امام خمینی(ره) احداث و آماده بهره برداری می باشد.

دریس گفت: پروژه احداث خط و انتقال برق ۲۰ مگاوات از پتروشیمی فجر وساخت و  تجهیز پست پاساژ ۳۳ کیلو ولت اراضی پشتیبانی بندرامام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر۱۱۲ میلیارد ریال و با هدف تأمین برق پایدار به صورت شبانه روزی و به منظور تداوم در روند خدمات رسانی به مشتریان به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: نوسازی سیستم بلوور چهار دستگاه مکنده غلات  با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال که موجب افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت عملیاتی این دستگاه های استراتژیک تخلیه و بارگیری با هدف ارتقای راندمان خروجی، قابلیت اطمینان، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات و افزایش میزان ضریب ایمنی دستگاه ها و سرعت عملیات تخلیه روی کشتی ها و در نتیجه رضایت مشتریان  می گردد، ضمن ایجاد ۲۰ فرصت شغلی جدید، از جمله پروژه های آماده بهره برداری در مجتمع بزرگ بندرامام خمینی(ره) است.

وی در باره احداث تصفیه خانه فاضلاب مجتمع بندری امام خمینی(ره)، افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آب دریا در راستای اجرای کنوانسیون های بین المللی، ضمن برخورداری از قابلیت تصفیه ۱۷۰۰ متر مکعب فاضلاب در روز با اعتباری معادل ۵۸ میلیارد ریال احداث و موجب ایجاد ۴۰ فرصت اشتغال جدید شده است.

دریس اذعان داشت: پروژه آغاز عملیات تعمیرات اساسی اسکله های ۲۷ تا ۳۴ با هدف افزایش ظرفیت باربری اسکله ها و افزایش ۸۰۲ هزار تن توان پهلو گیری کشتی ها و کاهش احتمال بروز حادثه و خسارت به آنها  با اعتباری معادل ۵۵۰ میلیارد ریال که مشتمل بر تعمیرات اساسی شمع و سرشمع، دال، تونل سرویس، تعویض فندر استوانه ای، فندرهای سویرسل SVE ۱۲۵۰ ، افزودن بولارد ۱۵۰ تنی و تقویت دال عرشه جلوی اسکله در این مجتمع بزرگ بندری آغاز شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) همچنین در تشریح پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی که در این مجتمع بزرگ بندری که با ارزشی  بالغ بر ۱۲۰۲ میلیارد ریال به بهره داری می رسد، خاطر نشان کرد:  ۶ پروژه با هدف توسعه روساخت های بندری و افزایش ظرفیت نگهداری انواع کالا اعم از نفتی و کالاهای اساسی احداث شده و نقش  به سزایی در افزایش ترافیک کالا دارد.

وی گفت:احداث مخازن فرآورده های نفتی سبک با سرمایه گذاری  شرکت خط نقره ای قشم با هدف افزایش حجم و توان صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی سبک به منظور کاهش زمان و هزینه ی تمام شده کالا و تسهیل آن به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب احداث شده که موجب ایجاد ۸۰ فرصت شغلی جدید نیز می گردد.

احداث انبار چندمنظوره نگهداری کالا و سردخانه

دریس در ادامه به احداث انبار چندمنظوره نگهداری کالا و سردخانه اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت پارسیان بنادر زاگرس با هدف ایجاد ظرفیت نگهداری کالاهای سردخانه ای در چارچوب طرح جامع توسعه مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال و به ظرفیت حدود ۴ هزار تن  احداث و ۱۱۰فرصت شغلی جدید را فراهم می آورد.

بهره برداری از اسکله نفتی شماره ۳۷

وی گفت: پروژه بهره برداری از اسکله نفتی شماره ۳۷ با سرمایه گذاری شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و باهدف توسعه ی صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی با بهره گیری از تجهیزات تخلیه و بارگیری پیشرفته مواد نفتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال که شامل یک پست اسکله نفتی دلفین به ظرفیت ۴۲ هزار تن  به عمق آبخور ۱۲ متر و همچنین پسکرانه اسکله می باشد که  ایجاد ۷۰  فرصت شغلی جدید  را به دنبال دارد.

احداث سیلوی غلات

وی درخصوص احداث سیلوی غلات اذعان داشت: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت پارسیان ریل شرق با هدف ذخیره غلات و حمل ریلی به روش مکانیزه که موجب افزایش سهم ریلی و سرعت خدمات رسانی به مشتریان می شود، به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال و به ظرفیت ۵۰ هزار تن احداث گردیده و موجب ایجاد ۷۰ فرصت شغلی جدید می گردد. پروژه مذکور در مساحتی به وسعت ۳ هکتار مشتمل بر ۱۲ کندوی سیلوی نگهداری غلات، انبار پشتیبانی به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع و خطوط ریلی و تأسیسات بارگیری ریلی  و کامیون به صورت مکانیزه است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث و بهره برداری از انبارهای چند منظوره کالا با سرمایه گذاری شرکت دانه طلایی آمل با هدف افزایش ظرفیت واردات، صادرات و نگهداری کالاهای اساسی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در مساحتی معادل ۲۱ هزار متر مربع احداث گردیده و موجب ایجاد ۹۰ فرصت شغلی جدید می گردد.

دریس در ادامه با اشاره به استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی از فعالیت در این مجتمع بزرگ تجاری بندرامام خمینی(ره) به لحاظ مزایا و موقعیت ویژه بازرگانی آن ، تصریح کرد: کلنگ احداث  دو پروژه مهم سرمایه گذاری به زمین زده خواهد شد. یکی از این طرح ها احداث کارخانه تولید خوراک دام و طیور است.

وی ادامه داد: این پروژه به ارزش ۵۲۴ میلیارد ریال به منظور تولید سالانه ۲۴۰ هزار  انواع خوراک دام و طیور توسط شرکت مشاهیر سازه سویل و با هدف تأمین نیاز داخلی کشور احداث خواهد گردید. زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ارزش افزوده ۲ سال بوده که پیش بینی می شود ۷۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد نماید. این طرح در راستای ایجاد شهر لجستیک غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)و توسعه خدمات ارزش افزوده می باشد.

کلنگ زنی احداث کارخانه  فرآوری و غنی سازی  دانه روغنی سویا

وی در باره کلنگ زنی احداث کارخانه  فرآوری و غنی سازی  دانه روغنی سویا تاکید کرد: این پروژه به ارزش ۵۹۰ میلیارد ریال به منظور تولید سالانه ۲۸۰ هزار  انواع خوراک و مکمل های دامی توسط شرکت پایور گهر تجارت و با هدف تأمین نیاز داخلی کشور احداث خواهد گردید. زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه تولیدی ۲ سال بوده که پیش بینی می شود ۷۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد نماید. این طرح نیز در راستای ایجاد شهر لجستیک غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و توسعه خدمات ارزش افزوده به منظور تکمیل زنجیره تأمین کالا در بنادر نسل سوم می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.