سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس: تمام بنادر باید به حمل و نقل ریلی مجهز شوند

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: گردشگری دریایی که باعث افزایش درآمد و جذب توریست می‌شود، فراموش شده بود اما چند وقتی است که سازمان بنادر و دریانوردی به آن توجه می‌کند، با توسعه گردشگری دریایی می توان مردم را با این نوع از گردشگری آشنا کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اصغر

یوسف نژاد درباره گردشگری دریایی، گفت:برخی از بنادر کشور و به خصوص بنادر شمالی  در زمینه گردشگری دریایی می‌توانند جزو بهترین ارایه دهندگان خدمات باشند.طی یکسال شهرهای شمالی پذیرای گردشگران زیادی هستند بدین جهت با تشویق آنها به استفاده از خدمات دریایی،گردشگری دریایی رونق می گیرد.

وی با بیان اینکه باید در خدمات گردشگری دریایی امکانات خوبی ارایه شود،اظهار داشت:در برخی از اسکله‌ها شناورهای تفریحی وجود دارد اما عمر آنها زیاد است و برخی از مردم نگرانی از این دارند که سانحه ای برایشان رخ دهد.از اینرو نوسازی شناورها ضروری است.

ایجاد انگیزه برای قایقران ها

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد:سازمان بنادر و دریانوردی از وجوه اداره شده خود،تسهیلات مناسبی را برای خرید و نوسازی شناورهای مسافربری می‌دهد ،اما این امر زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که تعداد گردشگران دریایی روندافزایشی داشته باشد. وقتی قایقرانی در طول سال با کمترین میزان جابجایی مسافر روبرو است برای دریافت تسهیلات و نوسازی شناورهای خودانگیزه پیدا نمی‌کند.

حمل و نقل ریلی بر صادرات کشور اثرگذار است

 

وی در ادامه گفت و گوی خود به تجهیز شدن تمام بنادر به حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که مجلس مجدانه پیگیر آن است افزایش صادرات است.بخشی از رشد صادرات نیازمند تلاش سیستم دیپلماسی و تولیدکنندگان است اما توسعه بنادر و تجهیز آن به حمل و نقل ریلی هم بسیار اثرگذار است.به گونه ای که می توان گفت بخشی از توسعه صادرات کشور در سال های اخیر به جهت توسعه یافتگی بنادر است.

جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یادآور شد:سال های سال برخی از بنادر کشور غیرفعال بود و امکان استفاده از پتانسیل آن فراهم نمی شد.اما اکنون می‌بینیم اکثر بنادر غیر فعال،فعال شده‌اند و حتی برخی از آنها در فعالیت‌هایشان با رونق نیز روبرو شدند. از این رو برای آنکه بتوان شاهد توسعه و رونق تمام بنادرباشیم باید به سمت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی حرکت کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.