سامانه حقوقی گمرکات اجرایی راه‌اندازی شد

سامانه جدید گمرک در حوزه حقوقی در راستای حذف سیستم کاغذی و انجام نظارت برخط راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های سال ۹۶ دفتر حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی و بهره‌برداری از سامانه ثبت پرونده‌های دعاوی حقوقی کیفری و دیوان عدالت اداری بوده لذا با هماهنگی و همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران این سامانه نهایی شد و از تاریخ یک تیرماه سال‌جاری در گمرکات اجرایی به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این سامانه در راستای سیاست‌های رییس کل گمرک ایران و در جهت حذف اسناد کاغذی و نظارت بهینه بر پرونده‌های متشکله حقوق کیفری و دیوان عدالت اداری در گمرکات اجرایی بوده است.

مهمترین دستاوردهای این سامانه سرعت در نظارت بر پرونده‌های متشکله، دفاع بهینه و به موقع از حقوق دولت، اطلاع کلیه مدیران و مسئولین از تعداد در نوع پرونده‌های متشکله و گزارش‌گیری دقیق و سریع است.

قبل از راه‌اندازی این سامانه جهت نظارت بر پرونده‌های متشکله در گمرکات اجرایی مستلزم اخذ اوراق پرونده‌ها به صورت کاغذی از گمرکات اجرایی با صرف زمان طولانی بود، اما با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر نظارت بهینه توسط دفتر حقوقی فرآیند تشکیل پرونده و اقدامات گمرکات اجرایی را آسان می‌کند و مدیران به طور مستقیم می‌توانند به صورت سیستمی و برخط از فرآیند پیگیری و اقدامات در پرونده‌های موجود در سامانه مطلع شده و نظارت لازم را داشته باشد.

براساس این گزارش به منظور آموزش کارشناسان و رفع ابهامات این حوزه کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان حقوقی در تاریخ ۲۱ تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.