سازمان ملل به دنبال کاهش آلاینده ها در صنعت حمل ونقل دریایی است

 

سازمان ملل به دنبال کاهش آلاینده ها در صنعت حمل ونقل دریایی است

گروهی از رهبران صنعت حمل ونقل بین المللی به در پی آن هستند تا ستورالعمل کاهش گازهای کربن را با رویکرد تمرکز بر اهداف کسب وکار را اجرایی سازند. این، موضوعی است که در بیست وسومین جلسه کنفرانس اعضای مشترک و به منظور دستیابی به اهداف کنوانسیون تغییرات آب وهوا سازمان ملل مطرح می شود.

به گزارش سایت سی نیوز، رهبران 150 گروه بزرگ کشتیرانی، سیاست گذار و کارآفرین در شهر بن آلمان دور هم جمع شده اند تا پیش نویس طرح اجرایی کاهش مواد و گازهای آلاینده در صنعت حمل ونقل دریایی را تدوین کنند. این پیش نویس در راستای اهداف بلندمدت تغییر آب و هوا و مطابق با توافق نامه پاریس تدوین خواهد شد.

آنچه در این اجلاس مهم است اینکه آنها می توانند به نقش خود در کاهش گازهای آلاینده همچون گاز کربن پی برده و به دنبال ارائه راهکارهای جدید برای حفظ محیط زیست باشند. با این حال، برخی از راه حل ها همچنان در مرحله آزمایش و توسعه هستند و اجرایی شدن آنها نیاز به زمان بیشتری دارد. ضمن اینکه فضای کسب وکار هم باید این تغییرات آتی را بپذیرد. شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین به این مسئله اذعان داشتند که به دنبال سوخت های جایگزین برای کاهش و یا حذف سوخت های فسیلی در درازمدت باشند.

رویکردهای بلندمدت که توسط شرکت کنندگان در این اجلاس مورد موافقت قرار گرفت عبارت اینکه آنها متعهد شدند تا کشتی های جدید بر مبنای فناوری های نوین بسازند، برای کاهش انتشار میزان کربن یک هدف علمی را در نظر خواهند گرفت، برای طراحی شاخص یک نوع انرژی قوی تر و جایگزین فشار می آورند، ما شفافیت را برای حفظ محیط زیست وارد این صنعت می کنیم و در نهایت اینکه انجمن های جهانی بیشتری را بر مبنای گروه های کاری متمرکز از جمله گروه حمایت از آسیا توسعه خواهند داد.

این اجلاس به طور رسمی توسط هیئت منصف متشکل از شرکای بخش محیط زیست و آب وهوای سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.