سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: مذاکره با وزارت نفت برای کاهش قیمت سوخت کم سولفور

مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای کاهش نرخ سوخت کم سولفور با وزارت نفت مذاکراتی را انجام داده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا خجسته درباره تولید سوخت کم سولفور در کشور، اظهارداشت: از ۱۱ دی ماه مطابق با مقررات سازمان بین‌المللی دریانوردی تمامی کشتی‌ها و نفتکش‌ها باید از سوخت کم سولفور و نیم درصد استفاده کنند از اینرو بر اساس تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که از سوی وزارت نفت انجام شد، تاکنون ۴۰ هزار تن سوخت کم سولفور تولید شده و تولید این نوع سوخت تا ۱۰۰ هزار تن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی درباره قیمت سوخت کم سولفور، افزود: سازمان بنادر درباره قیمت گذاری سوخت‌ کم سولفورهیچ دخالتی نداشته است، اما با این وجود مذاکراتی با وزارت نفت صورت گرفته تا با قیمت‌های مناسب تری سوخت کم سولفور در اختیار شرکت‌های کشتیرانی قرار گیرد.

او اظهار کرد: این سوخت‌ها توسط پالایشگاه شازند و سایر پالایشگاه‌ها از جمله پالایشگاه آبادان تولید می‌شود و وزارت نفت سعی دارد پالایشگاه‌های دیگری را هم برای تولید این نوع سوخت ترغیب کند.

مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: شرکت‌های کشتیرانی مشکلی در دریافت سوخت داشتند که طبق بررسی‌ها و مذاکرات انجام شده این مشکل برطرف شده و شرکت‌های کشتیرانی به  بندر عباس برای دریافت سوخت مراجعه می‌کنند.

خجسته بیان کرد: شرکت های کشتیرانی می‌توانند به جای سوخت نیم درصد از گازوئیل استفاده کنند تا مشکل کمبود سوخت نیم درصد برطرف شود.

او یادآور شد: تاکنون گزارشی از توقیف و جریمه کشتی‌های ایرانی به دلیل نداشتن سوخت کم سولفور دریافت نکرده‌ایم.

مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت نفت روزانه ۱۵ هزار تن سوخت کم سولفور تولید می‌شود که تنها در حمل و نقل آن مشکل وجود داشت.

خجسته تأکید کرد: کشتی‌ها و شناور‌هایی که در داخل آب‌های ایرانی تردد می‌کنند تا ۶ ماه معافیت استفاده از سوخت نیم درصد را دارند بنابراین در طول این مدت وزارت نفت سعی خواهد کرد میزان تولیدات خود را در رابطه با سوخت نیم درصد را افزایش دهد.

گفتنی است که ایران، تاکنون امکان تولید ۱۵ هزار تن  سوخت کم سوفلور در ماه را داراست و ظرف چند ماه آینده میزان تولید آن را به ۴۰ هزار تن افزایش می دهد تا از آن برای مصارف بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و بندر عسلویه استفاده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.