ساخت دستگاه تخلیه دود و گردش هوا در بندر چابهار

مسئول آتش نشانی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با همت و ابتکار عمل پرسنل آتش نشانی، دستگاه تخلیه دود و گردش هوا در بندر چابهار طراحی و ساخته شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا، سید سعید موسوی با بیان اینکه کاربرد این دستگاه در تخلیه دود در انبار و خن کشتی ها و ایجاد گردش هوا در عمق چاه هاست افزود: وزن این دستگاه کمتر از ۲۰ کیلوگرم و قابلیت جابجایی و حمل آسان دارد و مزیت آن نسبت به سایر دستگاه های مشابه، عدم نیاز به سیستم آب و خودرو می باشد.

 

وی اظهار کرد: در تهیه و ساخت دستگاه مذکور تماما از وسایل اسقاط موجود استفاده شده و هزینه تمام شده ساخت آن در مقایسه با نمونه خارجی (با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان)، بسیار کمتر بوده و در مدت زمان ۲۰ روز انجام شده است.

 

مسئول آتش نشانی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اذعان کرد: آمادگی برای ساخت این دستگاه به تعداد و با قابلیت استفاده در شهرستان و سایر بنادر وجود دارد.

 

شایان ذکر است مجیداله رحیمی، سازنده این دستگاه  پیش از نیز با همکاری دو تن دیگر از مجموعه آتش نشانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه پمپ فشاری قوی قابل حمل آتش نشانی  شده است که همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی در این بندر رونمایی و مورد استفاده قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.