ساخت جدیدترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی نفتی

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت جدیدترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبرداد و گفت: این شناور نیمه آذرماه امسال به آب انداخته می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری افزود: این شناور علاوه بر جمع آوری انواع آلودگی های نفتی در دریا توسط اسکمیرهای تعبیه شده در بدنه شناور، قابلیت اطفای حریق، جمع آوری و ذخیره سازی زباله ها و سایر مواد جامد شناور در آب را هم دارد.
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قابلیت جمع آوری مواد نفتی در آب های کم عمق توسط این شناور، درخصوص سایر امکانات شناور تخصصی مقابله با آلودگی های نفتی در دریا گفت: شناور در دست ساخت جمع آوری کننده آلاینده های نفتی (ORV)، علاوه بر مجهز بودن به یک عرشه مخصوص برای تخلیه و بارگیری تجهیزات خاص یا پرسنل به هلی کوپتر، دارای امکانات بیمارستانی و تجسس و نجات دریایی نیز است.
وی با بیان اینکه هدف سازمان بنادر از ساخت این شناور، توسعه امکانات مقابله با آلودگی های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان است، بیان کرد: شناور چند منظوره مقابله با آلودگی های نفتی، بر اساس کنوانسیون مقابله با آلودگی های در دریا OPRC و پروتکل مقابله با مواد شیمیایی در دریا (OPRC HNS ) و سامانه ملی مقابله با آلودگی در دریا توسط سازمان بنادر در دست ساخت است.
کوهساری با بیان اینکه 6 تیم کاری در بخش مختلف تکمیل و راه اندازی این شناور فعال هستند، پیش بینی کرد با تأمین تجهیزات از خارج، حداکثر تا نیمه آذر ماه امسال این شناور جهت آزمایش یک هفته ای در ساحل و دریانوردی به آب انداخته شود.
وی طول این شناور را 55 متر اعلام کرد و گفت: عرض آن 13متر و آبخور آن 3.95 متر با سرعت 16 نات است و به آخرین تجهیزات ناوبری پیشرفته مجهز شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.