رها سازی بیش از ۵۹ میلیون بچه ماهی سفید در بندرکیاشهر

 

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از رها سازی ۵۹ میلیون و ۱۰۱ هزار بچه ماهی استخوانی ( ماهی سفید) در دو کیلومتر از رودخانه سفیدرود محدوده بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا حسن قاسمپور با اشاره به اینکه رها سازی این بچه ماهیان استخوانی از بیست و یکم خردادماه امسال آغاز و تا روز گذشته ادامه داشته افزود: این تعداد بچه ماهی استخوانی در ۲ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استان گیلان تکثیر ، پرورش و رها سازی شده اند.

وی اظهار داشت: به منظور رها سازی این تعداد بچه ماهی سفید ، امسال تعداد ۴۱ هزار و ۴۵۰ ماهی مولد استخوانی در رودخانه سفیدرود این شهرستان صید و به مراکز تکثیر و پرورش گیلان فرستاده شده است.

به گفته قاسمپور ، همچنین طی این مدت ، تعداد ۷۱۰ هزار انواع بچه ماهیان خاویاری شامل ازون برون ، شیب ، قره برون ) و سه میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه بچه ماهیان کپور دریایی توسط مراکز تکثیر و پرورش گیلان ، در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: رها سازی ماهیان استخوانی و غضروفی در سفیدرود با هدف احیاء و بازسازی ذخائر دریایی و رودخانه ای صورت گرفته است.

قاسمپور با اشاره به اهمیت وجود رودخانه سفیدرود گفت: این رودخانه به عنوان یکی از زیستگاه های مهم طبیعی ماهیان استخوانی و غضروفی به دریای خزر منتهی می شود.

رییس شیلات آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر این رودخانه از شهرستان آستانه اشرفیه عبور می کند افزود: اهمیت این زیستگاه استراتژیک موجب شده تا ماهیان استخوانی و غضروفی برای تخم ریزی و تکثیر به رودخانه سفیدرود مهاجرت کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان از وجود ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.