رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه حجم صادرات کالا از بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان در مدت ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۵۱ درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرده است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکرى نسب با مقایسه عملکرد بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش، ابوموسی و خمیر) در ۹ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: آمارها حاکی از رشد ۵۱ درصدی صادرات غیرنفتی و رشد ۶۶ درصدی واردات غیر نفتی است.

وى ادامه داد: عبور از عدد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از مهم ترین دستاوردهای بنادر غرب هرمزگان در ۹ ماهه نخست سال جاری است که از این میزان، یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۲۲ تن با رشد ۲۱ درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و مابقی آن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، طى ۹ ماهه نخست سال جاری، جهش ۱۵ درصدی کاپوتاژ (کران بری) فرآورده های غیرنفتی، پهلودهی بیش از ۱۴ هزار شناور و ترانزیت بیش از ۶۴ هزار دستگاه خودرو در بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان رقم خورده است.

عسکرى نسب با اشاره به رشد قابل توجه صادرات غیرنفتی از بندر چارک و رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر آفتاب، خاطرنشان کرد: رشد چشمگیر ۱۷۸۰۲ درصدی فعالیت صادراتی در بنادر شیو و انرژی‌بر پارسیان و عبور از مرز ۹۱۲ هزار تن تخلیه و بارگیری در بندر لنگه از دیگر دستاوردها طی مدت مذکور است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه در عین حال می توان به رشد ۶۶ درصدی واردات غیرنفتی و رشد ۱۶۷ درصدی کاپوتاژ در بندرلنگه، اشاره کرد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، صادرات ۴۴۴ هزار تن مواد معدنی با رشد ۱۵۴۲ درصدی ثبت شده است و همچنین ورود ۸۹۶ مسافر از امارات به عنوان تنها بندر فعال مسافری دریایی خارجی و بارگیری ۱۰۶۶۷ کانتینر  یخچالی با رشد ۴۵۰ درصد از دیگر دستاوردهای بنادر غرب هرمزگان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.